Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Derste edinilen teorik bilgileri Lise I. - lise II. Sınıf matematik konularına uygulayabilmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematikte öğretim yöntemleri
2. Hafta
Öğrenme-öğretme süreçleri
3. Hafta
Genel öğretim yöntemlerinin matematik öğretimine uygulanması.
4. Hafta
Matematikte özel öğretim yöntemleri
5. Hafta
Öğretim stratejileri
6. Hafta
Mikro öğretim uygulamaları
7. Hafta
Önermelerin öğretimi
8. Hafta
Kümelerin öğretimi
9. Hafta
Bağıntı-fonksiyon ve işlemin öğretimi
10. Hafta
Sayıların öğretimi
11. Hafta
Polinomların öğretimi
12. Hafta
Denklemler ve eşitsizliklerin öğretimi
13. Hafta
Düzlem geometrinin öğretimi
14. Hafta
Öğretimin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
M.E.B tarafından kabul edilen lise I - lise II matematik ders kitapları Demirel Ö. Genel Öğretim Yöntemleri, Kardeş Kitapevi, Ankara 1988 Demirel Ö. Öğretme Sanatı, Pegem Yayıncılık, Ankara 1999 Nair A, Pool P. Mathematics Methods, Maomillian, London, 1991
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Anlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Uygulama/Pratik
1
30
Proje
1
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ