Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Program geliştirmenin kuramsal temellerini bilir 2) Eğitim programı geliştirme ve değerlendirme modellerini bilir 3) İlgili alanda program geliştirir ve değerlendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Program geliştirmede temel kavramlar ve ilişkileri, programın başlıca yararları, programın özellikleri, öğeleri, program geliştirmenin kuramsal temelleri, eğitim felsefeleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Program geliştirmenin temel kavramları.
2. Hafta
Program geliştirmenin kuramsal temelleri.
3. Hafta
Eğitim programı tasarımı ve modelleri.
4. Hafta
Program geliştirmede yeni yönelimler.
5. Hafta
Program geliştirmenin planlanması.
6. Hafta
Program geliştirmenin planlanması.
7. Hafta
Program tasarısı hazırlama.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Program tasarısı hazırlama.
10. Hafta
Programın denenmesi.
11. Hafta
Programın denenmesi.
12. Hafta
Programın değerlendirilmesi.
13. Hafta
Programın değerlendirilmesi.
14. Hafta
Genel tekrar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Celep, C. (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. (2.Baskı). Anı Yayıncılık. Charles, C.M. (1996). Building classroom discipline. (5th ed.) White Plans, NY: Longman Publihsers. Çeviri notları. Başar, H. (2001). Sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık. Şişman, M., S.Turan (2007). Sınıf Yönetimi (5.Baskı). Öğreti Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ