Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SINIF YÖNETİMİ OFME302 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları ve tanımları anlar
2) Sınıftaki iletişim ve etkileşim süreçlerini tahlil eder
3) Sınıf içinde kurallar geliştirmeyi ve uygulamayı öğrenir
4) Sınıf içerisinde deneyimleyecekleri çeşitli süreçleri anlayabilmeleri ve kişisel stratejilerini geliştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMISınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sınıfla Tanışma ve dersin tanıtımı
2. Hafta Sınıf yönetiminin temelleri ( Redl ve Wattenberg Modeli)
3. Hafta Sosyal bir sistem olarak sınıf (NeoSkinenr Modeli)
4. Hafta Sınıf yönetiminde Yaklaşımlar (Kounin Modeli)
5. Hafta Öğrenme ortamlarının Fiziksel Düzeni (Glasser Modeli))
6. Hafta Sınıf Kurallarının Oluşturulması (Dreikurs Modeli)
7. Hafta Sınıfta Disiplin ve Öğrenci davranışının yönetimi (Canter Modeli)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Öğrenci Motivasyonu (Jones Modeli)
10. Hafta Sınıfta İletişim Süreci (Ginnott Modeli)
11. Hafta Öğrenme-öğretme Sürecinin Yönetimi (Gordon Modeli)
12. Hafta Sorunlu özel öğrencilerin yönetimi(Curwin ve Mendler Modeli)
13. Hafta Öğretmen-Veli Görüşmelerinin Yönetimi (Lider olarak öğretmen)
14. Hafta Kişisel stratejilerin belirlenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCelep, C. (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. (2.Baskı). Anı Yayıncılık.
Charles, C.M. (1996). Building classroom discipline. (5th ed.) White Plans, NY: Longman Publihsers. Çeviri notları.
Başar, H. (2001). Sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık.
Şişman, M., S.Turan (2007). Sınıf Yönetimi (5.Baskı). Öğreti Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6        X
P7       
P8  X   X   X   X
P9        X
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20