Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları ve tanımları anlar 2) Sınıftaki iletişim ve etkileşim süreçlerini tahlil eder 3) Sınıf içinde kurallar geliştirmeyi ve uygulamayı öğrenir 4) Sınıf içerisinde deneyimleyecekleri çeşitli süreçleri anlayabilmeleri ve kişisel stratejilerini geliştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sınıfla Tanışma ve dersin tanıtımı
2. Hafta
Sınıf yönetiminin temelleri ( Redl ve Wattenberg Modeli)
3. Hafta
Sosyal bir sistem olarak sınıf (NeoSkinenr Modeli)
4. Hafta
Sınıf yönetiminde Yaklaşımlar (Kounin Modeli)
5. Hafta
Öğrenme ortamlarının Fiziksel Düzeni (Glasser Modeli))
6. Hafta
Sınıf Kurallarının Oluşturulması (Dreikurs Modeli)
7. Hafta
Sınıfta Disiplin ve Öğrenci davranışının yönetimi (Canter Modeli)
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Öğrenci Motivasyonu (Jones Modeli)
10. Hafta
Sınıfta İletişim Süreci (Ginnott Modeli)
11. Hafta
Öğrenme-öğretme Sürecinin Yönetimi (Gordon Modeli)
12. Hafta
Sorunlu özel öğrencilerin yönetimi(Curwin ve Mendler Modeli)
13. Hafta
Öğretmen-Veli Görüşmelerinin Yönetimi (Lider olarak öğretmen)
14. Hafta
Kişisel stratejilerin belirlenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Celep, C. (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. (2.Baskı). Anı Yayıncılık. Charles, C.M. (1996). Building classroom discipline. (5th ed.) White Plans, NY: Longman Publihsers. Çeviri notları. Başar, H. (2001). Sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık. Şişman, M., S.Turan (2007). Sınıf Yönetimi (5.Baskı). Öğreti Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ