Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM TEKNELOJ. VE MATER. TASARIMI OFME301 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünü anlar
2) Öğretim Teknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerini ve önemini anlar
3) Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörleri bilir.
4) Görsel tasarım araç ve ilkelerini anlar, bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanır.
5) Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyalleri avantaj ve dezavantajlarının anlar.
6) Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerini anlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIÖğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması
2. Hafta Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
3. Hafta Öğretim Teknolojileri ve İletişim
4. Hafta Mesaj Tasarımı
5. Hafta Görsel Tasarım İlkeleri
6. Hafta Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama İlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri)
7. Hafta Teknoloji Planlaması
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Öğretim Araç ve Gereçleri I
10. Hafta Öğretim Araç ve Gereçleri II
11. Hafta Bilgisayar Destekli Eğitim
12. Hafta E-öğrenme
13. Hafta Öğretim Teknolojilerini Değerlendirilmesi
14. Hafta Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAtes, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema yayıncılık
Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).Pearson Education Inc., USA
Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegema yayıncılık 4. Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Ani Yayıncılık.
Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Sti
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev535
Uygulama/Pratik110
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5  X   X   X   X   X   X
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17           
P18           
P19           
P20