Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünü anlar 2) Öğretim Teknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerini ve önemini anlar 3) Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörleri bilir. 4) Görsel tasarım araç ve ilkelerini anlar, bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanır. 5) Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyalleri avantaj ve dezavantajlarının anlar. 6) Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerini anlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması
2. Hafta
Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
3. Hafta
Öğretim Teknolojileri ve İletişim
4. Hafta
Mesaj Tasarımı
5. Hafta
Görsel Tasarım İlkeleri
6. Hafta
Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama İlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri)
7. Hafta
Teknoloji Planlaması
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Öğretim Araç ve Gereçleri I
10. Hafta
Öğretim Araç ve Gereçleri II
11. Hafta
Bilgisayar Destekli Eğitim
12. Hafta
E-öğrenme
13. Hafta
Öğretim Teknolojilerini Değerlendirilmesi
14. Hafta
Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema yayıncılık Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).Pearson Education Inc., USA Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegema yayıncılık 4. Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Ani Yayıncılık. Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Sti
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
5
35
Uygulama/Pratik
1
10
Toplam(%)
65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
65
Finalin Başarıya Oranı(%)
35
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ