Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ölçme ve değerlendirmenin eğitimde önemini ve ilkelerini bilir. 2) Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları bilir. 3) Testlerin psikometrik niteliklerini (geçerlik, güvenirlik) bilir. 4) Öğrencilerin ilgili alandaki program kazanımlarına ulaşma düzeyini ve kavram yanılgılarını belirlemek üzere uygun ölçme değerlendirme yöntemlerini doğru bir şekilde kullanır 5) Ölçme sonuçları üzerinde betimsel istatistikleri hesaplayıp yorumlayarak, ölçülen sosyal/psikolojik özellik açısından ilgili grubun profilini ortaya koyar. 6) Standart puanları hesaplayarak yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Program hakkında görüşme, Giriş: Eğitim süreci ve ölçme-değerlendirme
2. Hafta
Temel kavramlar
3. Hafta
Geçerlik
4. Hafta
Güvenirlik
5. Hafta
Klasik ölçme-değerlendirme araçları, yöntemleri --- proje izleme
6. Hafta
Klasik ölçme-değerlendirme araçları, yöntemleri --- proje izleme
7. Hafta
Tamamlayıcı / alternatif yöntemler --- proje izleme
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Tamamlayıcı / alternatif yöntemler --- proje izleme.
10. Hafta
Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler --- proje izleme
11. Hafta
Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler --- proje izleme
12. Hafta
Standart puanlar ve not verme --- proje izleme
13. Hafta
Proje sunumları
14. Hafta
Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: ÖSYM Yayınları Berberoğlu, G. (2006). Sınıf içi ölçme ve değerlendirme teknikleri. Ankara: Marpa Yayınları. Büyüköztürk, Ş.(2007, Nisan). Performansa dayalı durum belirleme nedir? İlköğretim Dergisi (8), 28-32. Demirel, Ö. (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme : Öğretme sanatau (Altıncı Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Norman, E.Gronlund, N.E., Waugh, C.K. (2009). Assessment of Student Achievement (9th Edition). Pearson Education. Tan, Ş. (2008). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme . Ankara: Pegem Yayınları Tekin, H. (1987). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Devam
1
10
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ