Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME OFME206 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ölçme ve değerlendirmenin eğitimde önemini ve ilkelerini bilir.
2) Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları bilir.
3) Testlerin psikometrik niteliklerini (geçerlik, güvenirlik) bilir.
4) Öğrencilerin ilgili alandaki program kazanımlarına ulaşma düzeyini ve kavram yanılgılarını belirlemek üzere uygun ölçme değerlendirme yöntemlerini doğru bir şekilde kullanır
5) Ölçme sonuçları üzerinde betimsel istatistikleri hesaplayıp yorumlayarak, ölçülen sosyal/psikolojik özellik açısından ilgili grubun profilini ortaya koyar.
6) Standart puanları hesaplayarak yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Program hakkında görüşme, Giriş: Eğitim süreci ve ölçme-değerlendirme
2. Hafta Temel kavramlar
3. Hafta Geçerlik
4. Hafta Güvenirlik
5. Hafta Klasik ölçme-değerlendirme araçları, yöntemleri --- proje izleme
6. Hafta Klasik ölçme-değerlendirme araçları, yöntemleri --- proje izleme
7. Hafta Tamamlayıcı / alternatif yöntemler --- proje izleme
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Tamamlayıcı / alternatif yöntemler --- proje izleme.
10. Hafta Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler --- proje izleme
11. Hafta Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler --- proje izleme
12. Hafta Standart puanlar ve not verme --- proje izleme
13. Hafta Proje sunumları
14. Hafta Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: ÖSYM Yayınları
Berberoğlu, G. (2006). Sınıf içi ölçme ve değerlendirme teknikleri. Ankara: Marpa Yayınları.
Büyüköztürk, Ş.(2007, Nisan). Performansa dayalı durum belirleme nedir? İlköğretim Dergisi (8), 28-32.
Demirel, Ö. (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme : Öğretme sanatau (Altıncı Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Norman, E.Gronlund, N.E., Waugh, C.K. (2009). Assessment of Student Achievement (9th Edition). Pearson Education.
Tan, Ş. (2008). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme . Ankara: Pegem Yayınları
Tekin, H. (1987). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Devam110
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3    X   X      
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9  X         X  
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17           
P18           
P19           
P20