Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİM TARİHİ (GENEL KÜLTÜR) OFME202 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilimin anlamını ve gelişme düzeylerini bilir.
2) Bilimin tarihini bilir.
3) Bilimsel metodları ve bilimsel sorgulama(düşünme) yöntemlerini bilir.
4) Bilim ve toplum ilişkisini bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBilimin eski Yakındoğu uygarlıklarından bu yana evrimi. İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesanstan bu yana "batıda" Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi. 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilim Nedir, Amaçları, Özellikleri, Gelişimi ve Gelişme Düzeyleri.
2. Hafta Bilim Felsefesi
3. Hafta Bilimin Felsefi Eğilimleri ve Bilimin Gelişmesindeki Etkileri.
4. Hafta Bilimsel Method, Bilimsel Akıl, Bilimsel Sorgulama
5. Hafta Bilim ve Etik
6. Hafta Bilimsel Bilgi ve Özellikleri
7. Hafta (ARA SINAV)
8. Hafta Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
9. Hafta Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
10. Hafta Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
11. Hafta Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
12. Hafta Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
13. Hafta Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
14. Hafta GENEL TEKRAR
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBİLİM VE İKTİDAR, FEDORICO MAYOR&AUGUSTO FORTI (TÜBİTAK YAYINLARI)
GENÇ BİLİMADAMINA ÖĞÜTLER, P.B. MEDAWAR(TÜBİTAK YAYINLARI)
SON 2000 YILIN EN BÜYÜK BULUŞLARI, JOHN BROCKMAN, PEGASUS YAYINLARI
TANRI'NIN KAPISINI ÇALAN BİLİM, CARL SAGAN, ALTIN KİTAPLAR
BİLİM FELSEFESİ, CEMAL YILDIRIM, REMZİ KİTABEVİ
GENÇ FELSEFECİYE MEKTUPLAR, CRISTOPHER HITCHENS, PROFIL YAYINLARI
MATEMATİKSEL DÜŞÜNME, CEMAL YILDIRIM, REMZİ KİTABEVİ
BÜYÜK ÇEKİŞMELER, HAL HELLMAN, TÜBİTAK YAYINLARI
9. BİLİM DEDİKLERİ, ALAN F. CHALMERS, PARADİGMA YAYINLARI
BİLİMSEL DÜŞÜNME YÖNTEMİ, CEMAL YILDIRIM, İMGE YAYINEVİ, 2000
TARİHTE BİLİM CİLT I-II, J.D.BERNAL, EVRENSEL BASIM YAYIN 2008
FROM GALILEO TO NUCLEAR AGE, HARVEY B.LEMON, 1984
MODERN ARAŞTIRMACI, J. BARZUN, TÜBİTAK YAYINLARI, 2004
BİLİM İŞ BAŞINDA, JOHN LENIHAN, TÜBİTAK YAYINLARI
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav110
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20