Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilimin anlamını ve gelişme düzeylerini bilir. 2) Bilimin tarihini bilir. 3) Bilimsel metodları ve bilimsel sorgulama(düşünme) yöntemlerini bilir. 4) Bilim ve toplum ilişkisini bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bilimin eski Yakındoğu uygarlıklarından bu yana evrimi. İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesanstan bu yana "batıda" Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi. 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilim Nedir, Amaçları, Özellikleri, Gelişimi ve Gelişme Düzeyleri.
2. Hafta
Bilim Felsefesi
3. Hafta
Bilimin Felsefi Eğilimleri ve Bilimin Gelişmesindeki Etkileri.
4. Hafta
Bilimsel Method, Bilimsel Akıl, Bilimsel Sorgulama
5. Hafta
Bilim ve Etik
6. Hafta
Bilimsel Bilgi ve Özellikleri
7. Hafta
(ARA SINAV)
8. Hafta
Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
9. Hafta
Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
10. Hafta
Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
11. Hafta
Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
12. Hafta
Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
13. Hafta
Bilim Tarihinde Önemli Buluşlar
14. Hafta
GENEL TEKRAR
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
BİLİM VE İKTİDAR, FEDORICO MAYOR&AUGUSTO FORTI (TÜBİTAK YAYINLARI) GENÇ BİLİMADAMINA ÖĞÜTLER, P.B. MEDAWAR(TÜBİTAK YAYINLARI) SON 2000 YILIN EN BÜYÜK BULUŞLARI, JOHN BROCKMAN, PEGASUS YAYINLARI TANRI'NIN KAPISINI ÇALAN BİLİM, CARL SAGAN, ALTIN KİTAPLAR BİLİM FELSEFESİ, CEMAL YILDIRIM, REMZİ KİTABEVİ GENÇ FELSEFECİYE MEKTUPLAR, CRISTOPHER HITCHENS, PROFIL YAYINLARI MATEMATİKSEL DÜŞÜNME, CEMAL YILDIRIM, REMZİ KİTABEVİ BÜYÜK ÇEKİŞMELER, HAL HELLMAN, TÜBİTAK YAYINLARI 9. BİLİM DEDİKLERİ, ALAN F. CHALMERS, PARADİGMA YAYINLARI BİLİMSEL DÜŞÜNME YÖNTEMİ, CEMAL YILDIRIM, İMGE YAYINEVİ, 2000 TARİHTE BİLİM CİLT I-II, J.D.BERNAL, EVRENSEL BASIM YAYIN 2008 FROM GALILEO TO NUCLEAR AGE, HARVEY B.LEMON, 1984 MODERN ARAŞTIRMACI, J. BARZUN, TÜBİTAK YAYINLARI, 2004 BİLİM İŞ BAŞINDA, JOHN LENIHAN, TÜBİTAK YAYINLARI
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Mini-Sınav
1
10
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ