Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenme ile ilgili temel kavramları içselleştirir 2) Öğretimimde planlamanın önemini kavrar ve uygulamaya geçirir 3) Öğrenme ve öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular 4) Öğretimde materyal kullanmanın gerekliliğini anlar ve materyal kullanır, 5) Öğretimde değerlendirmenin gerekliliğini anlar 6) Ders çalışma yöntemlerini bilir ve uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
OFME101 Eğitim Bilimine Giriş, OFME102 Gelişim Psikolojisi.
DERS TANIMI
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı
2. Hafta
Genel-Öğretim-İlkeleri
3. Hafta
Öğretim-Kuram-ve-Modelleri
4. Hafta
Öğrenme-Stilleri
5. Hafta
Öğretim-Stratejileri
6. Hafta
Öğretim-Yöntemleri
7. Hafta
Öğretim-Teknikleri
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Aktif-Öğrenme-ve-Teknikleri
10. Hafta
Düşünme-Becerileri
11. Hafta
Kavram-Öğretimi
12. Hafta
Sınıf-Yönetimi
13. Hafta
Öğretim-Araç-ve-Gereçleri
14. Hafta
Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Demirel, O. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Öğretme Sanatı. 10. Baskı. PegemA Ankara. Demirel, O. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. 10. Baskı. PegemA Yayıncılık. Ankara. Kaya, A.(Ed.) (2007). Eğitim Psikolojisi. PegemA Yayıncılık. Ankara Ornstein, A. C. & Hunkins, F. P. (1998). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. Prentice Hall, NJ Price, K. M. & Nelson, K. L. (2007). Planning Effective Instruction. 3rd ed. Thompson- Wadsworth. USA. Senemoğlu, n. (2009). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. 14. Baskı. Pegem Akademi Yayıncılık Taşpınar, M. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Nobel Yayıncılık: Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
20
Uygulama/Pratik
1
20
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ