Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRENME ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI OFME201 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenme ile ilgili temel kavramları içselleştirir
2) Öğretimimde planlamanın önemini kavrar ve uygulamaya geçirir
3) Öğrenme ve öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular
4) Öğretimde materyal kullanmanın gerekliliğini anlar ve materyal kullanır,
5) Öğretimde değerlendirmenin gerekliliğini anlar
6) Ders çalışma yöntemlerini bilir ve uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEROFME101 Eğitim Bilimine Giriş, OFME102 Gelişim Psikolojisi.
DERS TANIMIÖğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı
2. Hafta Genel-Öğretim-İlkeleri
3. Hafta Öğretim-Kuram-ve-Modelleri
4. Hafta Öğrenme-Stilleri
5. Hafta Öğretim-Stratejileri
6. Hafta Öğretim-Yöntemleri
7. Hafta Öğretim-Teknikleri
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Aktif-Öğrenme-ve-Teknikleri
10. Hafta Düşünme-Becerileri
11. Hafta Kavram-Öğretimi
12. Hafta Sınıf-Yönetimi
13. Hafta Öğretim-Araç-ve-Gereçleri
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDemirel, O. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Öğretme Sanatı. 10. Baskı. PegemA Ankara.
Demirel, O. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. 10. Baskı. PegemA Yayıncılık. Ankara.
Kaya, A.(Ed.) (2007). Eğitim Psikolojisi. PegemA Yayıncılık. Ankara
Ornstein, A. C. & Hunkins, F. P. (1998). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. Prentice Hall, NJ
Price, K. M. & Nelson, K. L. (2007). Planning Effective Instruction. 3rd ed. Thompson- Wadsworth. USA.
Senemoğlu, n. (2009). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. 14. Baskı. Pegem Akademi Yayıncılık
Taşpınar, M. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Nobel Yayıncılık: Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Uygulama/Pratik120
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1    X        
P2        X    
P3    X        
P4  X          
P5    X        
P6  X          
P7           
P8           
P9            X
P10            X
P11           
P12    X        
P13      X      
P14           
P15           
P16           
P17           
P18           
P19  X          
P20    X