Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimi anlar 2) Eğitim bilimleri alanı ve bu alanların öğretmenlik mesleği ile ilişkisini kavrar 3) Öğretmenlik mesleği ile ilgili farkındalık geliştirir 4) Eğitimin ve öğretmenlik mesleğinin temellerini anlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta
Eğitimin Bilimsel Yönü
3. Hafta
Eğitimin Düşünsel Yönü
4. Hafta
Eğitimin Bireysel Yönü
5. Hafta
Eğitimin Toplumsal Yönü
6. Hafta
Eğitimin Üretimsel Yönü
7. Hafta
Eğitimin Yönetsel Yönü
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Eğitimin Mesleksel Yönü
10. Hafta
Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
11. Hafta
Öğretmen Yetiştirme Alanındaki Uygulamalar
12. Hafta
Socrates, Comenius-Erasmus
13. Hafta
John Dewey, Köy Enstitüsü
14. Hafta
Montessori Okulları, Waldrof Okulları, Sözleşmeli Okullar, Ev Okulları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Başaran, İ. E. (2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Ekinoks. Özdemir, Ç. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Ekinoks.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ