Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
CEBİR II MATE402 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bazı cebirsel yapılardaki benzerlik ve farklılıkların farkına varabilir.
2) Soru çözümünde farklı yollar düşünebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHalka tanımı ve örnekler. Alt halkalar, homomorfizmalar. Bazı komütatif olmayan halka örnekleri. İdealer ve izomorfizma teoremleri. Bir tamlık bölgesinin kesirler cismi. Bir halka üzerinde tanımlı polinom halkası, değer homomorfizması.Bir cisim üzerinde tanımlı polinom halkasında çarpanlara ayırma. Eisenestein indirgenmezlik kriteri. Tek türlü çarpanlara ayırma bölgeleri, ebob. TÇAB olmayan tamlık bölgesi örnekleri. Öklid Bölgeleri, Gauss tamsayıları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Halka tanımı ve örnekler
2. Hafta Althalkalar, homomorfizmalar
3. Hafta Bazı komütatif olmayan halka örnekleri
4. Hafta idealler
5. Hafta Bölüm halkaları ve izomorfizma teoremleri
6. Hafta Bir tamlık bölgesinin kesirler cismi
7. Hafta Bir halka üzerine tanımlı polinomların halkası
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Değer homomorfizması
10. Hafta Bir cisim üzerine tanımlı polinomlar halkasında çarpanlara ayırma
11. Hafta İndirgenmez polinom, ilkel polinom ve Gauss lemması
12. Hafta Eisenestein indirgenmezlik kriteri
13. Hafta Tek türlü çarpanlara ayırma bölgeleri(TÇAB), ebob, ekok, TÇAB olmayan tamlık bölgesi örnekleri
14. Hafta Öklid bölgeleri, Gauss tamsayıları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARF. Çallıalp, "Örneklerle Soyut Cebir", Birsen Yayınevi, 2009
A. Harmancı, "Cebir I", Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1987
T. W. Hungerford, "Algebra", Springer-Verlag, 1974
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3    X
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11    X
P12   
P13   
P14  X  
P15   
P16   
P17   
P18   
P19   
P20