Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA III MATE206 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kullanılan dilin ve derleyicinin özelliklerini ifade eder.
2) Algoritma yapılarını kullanılan dilin sözdizimi ile yazabilir
3) Veri türlerinden gerekli olanı seçer ve aralarındaki dönüşümü yapar
4) Kullanıcı etkileşimi için arayüzde kullanılacak elemanları seçer
5) Dışarıdan dijital içerik seçer ve gerekli kütüphaneler ile kullanır
6) Yazılımın dağıtımı için paketleme yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBilgisayar programlamaya giriş seviyesinde önceden bir ders önerilir
DERS TANIMIC program yapısı, Array, Rekorsiyon, Structure, Kütükler, Özel konular.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kullanılan dilin ve editörün özellikleri
2. Hafta Kullanılan dilin sözdizimi
3. Hafta Farklı veri tipleri
4. Hafta Program akış komutları
5. Hafta Diziler
6. Hafta Fonksiyonlar
7. Hafta Fonksiyonlar ve Diziler
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Farklı Arayüz Elemanları
10. Hafta Arayüz Tasarımı
11. Hafta Çoklu ortam öğeleri ile çalışmak
12. Hafta Metin Dosyalar ve Diğer dosyalarla çalışmak
13. Hafta Paketleme
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDeitel & Deitel, (2002) C# How to Program, 1/ e, Prentice Hall.
Karaçay, A & Karaçay, T, (2008), C# ile Nesne Programlama, ttm, Ankara.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Mini-Sınav105
Uygulama/Pratik15
Proje240
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14    X     X    
P15  X     X     X   X
P16           
P17           
P18    X   X      
P19           
P20