Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gerekli matematik terminolojisini bilir ve bu terminolojiyi uygun şekilde kullanır. 2) Matematiksel metinleri okuma ve yazma becerileri geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
ENG131, ENG132, ENG231,ENG232
DERS TANIMI
Temel Matematiksel Kelime Bilgisi, Matematiksel Yazım (Kelimeler, Semboller,Tanımlar v.b.)
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Unit 1: Yazma ile ilgili bazı öneriler: Hazırlık ve Yapı, Gramer, Stil, Sayılar ve Semboller.
2. Hafta
Unit 2: Temel Kelime Bilgisi (Kümeler)
3. Hafta
Unit 2: Temel Kelime Bilgisi (Fonksiyonlar)
4. Hafta
Unit 2: Temel Kelime Bilgisi (Kümelerin Temsili, Diziler)
5. Hafta
Unit 2: Temel Kelime Bilgisi (Denklemler,Matematiksel İfadeler)
6. Hafta
Unit 3: Matematiksel Önermeler
7. Hafta
Unit 3: Matematiksel Önermeler (Niceleyiciler)
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Unit 3: Matematiksel Önermeler (Mantıksal İfadelerin Değillenmesi, Bağıntılar)
10. Hafta
Unit 4: İyi Yazma (Kelimeleri Seçme)
11. Hafta
Unit 4: İyi Yazma (Sembolleri Seçme)
12. Hafta
Unit 4: İyi Yazma (Tanımları Yazma)
13. Hafta
Unit 4: İyi Yazma (Bir Kavramı Tanıtma)
14. Hafta
Unit 4: İyi Yazma (Kısa Bir Açıklama Yazma)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Vivaldi, F., Mathematical writing for undergraduate students, The University of London, (2013) http://www.maths.qmul.ac.uk/~fv/books/mw/mwbook.pdf A booklet "A Guide to Writing Mathematics" by Kevin P. Lee. http://www.cs.ucdavis.edu/~amenta/w10/writingman.pdf "Mathematical Writing" by Donald E. Knuth, Tracy Larrabee, and Paul M. Roberts. http://jmlr.csail.mit.edu/reviewing-papers/knuth_mathematical_writing.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
10
Mini-Sınav
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ