Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM ARAŞTIRMALARININ İNCELENMESİ SNE413 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Saadet Zoraloğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilginin neliğini ve bilimsel bilginin özelliklerini açıklar.
2) Bilimsel yazın olarak makalenin biçimsel ve içerik özelliklerini açıklar.
3) Eğitim ile ilgili araştırmaları güncel olarak takip edebileceği yöntemleri ve platformları kullanır.
4) Eğitim ile ilgili incelediği araştırmaların sonuçlarını karşılaştırır.
5) Eğitim alanında karşılaşılan sorunlara, alanın literatürünü seçici şekilde tarayarak çözümler önerir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin; Türkiye ve yurt dışında yapılan araştırmaları takip etmeleri beklenmektedir. Bu derste; Türkiye ve yurt dışında yayınlanmış ilkokul seviyesindeki matematik, fen bilimleri, türkçe, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, ilk okuma yazma ve diğer derslerde yapılan araştırmalar yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders hakkında genel bilgi, grupların oluşturulması ve temel kavramlar
2. Hafta Araştırma ve bilgi edinme
3. Hafta Eğitim ve eğitim araştırmaları ilişkisi
4. Hafta Bilimsel yazı olarak makale ve özellikleri
5. Hafta Güncel bir araştırma sunusu ve grupların soruları
6. Hafta Güncel araştırma paylaşımı
7. Hafta Güncel araştırma paylaşımı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Güncel araştırmalar - Sunu
10. Hafta Güncel araştırmalar - Sunu
11. Hafta Güncel araştırmalar - Sunu
12. Hafta Güncel araştırmalar - Sunu
13. Hafta Güncel araştırmalar - Sunu
14. Hafta Güncel araştırmalar - Sunu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Balcı, A. (2022). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (16. basım). Pegem Yayınları. (Turcademy - Türkiye's Online Academic Portal çevrimiçi görüntülenebilir.)
2. Topdemir, H. G. (2009). Felsefe nedir? Bilgi nedir?. Türk Kütüphaneciliği, 23(1), 119-133. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/815041
3. Köroğlu, C. Z. ve Köroğlu, M. A. (2016). Bilim kavramının gelişimi ve günümüz sosyal bilimleri üzerine. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(25), 1-15. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/411814
4. Köseoğlu, F., Tümay, H. ve Budak, E. (2008). Bilimin doğası hakkında paradigma değişimleri ve öğretimi ile ilgili yeni anlayışlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 221-235.https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/77125
5. Şahin, F. ve Tabak, H. (2022). Eğitim Araştırmalarının Doğası ve Paradigmasal Temelleri. Eğitimde Araştırma Yöntemleri (ss.1-17), Pegem Akademi.
6. Uysal, Ş. (1974). Eğitim araştırmalarında yöntem. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-19. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000401
7. Türkmen, L. Ve Yalçın, M. (2001). Bilimin doğası ve eğitimdeki yeri. Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 189-195. http://hdl.handle.net/11630/2502
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Makale Sunuşu130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi000
Final Sınavına Hazırlık12424
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler12020
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X      
P4          X
P5      X    
P6    X     X  
P7      X    
P8  X         X
P9          X
P10  X         X
P11          X
P12  X         X
P13    X   X     X
P14      X    
P15  X         X
P16      X     X
P17          X
P18    X       X