Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilginin neliğini ve bilimsel bilginin özelliklerini açıklar. 2) Bilimsel yazın olarak makalenin biçimsel ve içerik özelliklerini açıklar. 3) Eğitim ile ilgili araştırmaları güncel olarak takip edebileceği yöntemleri ve platformları kullanır. 4) Eğitim ile ilgili incelediği araştırmaların sonuçlarını karşılaştırır. 5) Eğitim alanında karşılaşılan sorunlara, alanın literatürünü seçici şekilde tarayarak çözümler önerir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin; Türkiye ve yurt dışında yapılan araştırmaları takip etmeleri beklenmektedir. Bu derste;
Türkiye ve yurt dışında yayınlanmış ilkokul seviyesindeki matematik, fen bilimleri, türkçe, sosyal bilgiler, hayat
bilgisi, ilk okuma yazma ve diğer derslerde yapılan araştırmalar yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders hakkında genel bilgi, grupların oluşturulması ve temel kavramlar
2. Hafta
Araştırma ve bilgi edinme
3. Hafta
Eğitim ve eğitim araştırmaları ilişkisi
4. Hafta
Bilimsel yazı olarak makale ve özellikleri
5. Hafta
Güncel bir araştırma sunusu ve grupların soruları
6. Hafta
Güncel araştırma paylaşımı
7. Hafta
Güncel araştırma paylaşımı
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Güncel araştırmalar - Sunu
10. Hafta
Güncel araştırmalar - Sunu
11. Hafta
Güncel araştırmalar - Sunu
12. Hafta
Güncel araştırmalar - Sunu
13. Hafta
Güncel araştırmalar - Sunu
14. Hafta
Güncel araştırmalar - Sunu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Balcı, A. (2022). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (16. basım). Pegem Yayınları. (Turcademy - Türkiye's Online Academic Portal çevrimiçi görüntülenebilir.) 2. Topdemir, H. G. (2009). Felsefe nedir? Bilgi nedir?. Türk Kütüphaneciliği, 23(1), 119-133. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/815041 3. Köroğlu, C. Z. ve Köroğlu, M. A. (2016). Bilim kavramının gelişimi ve günümüz sosyal bilimleri üzerine. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(25), 1-15. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/411814 4. Köseoğlu, F., Tümay, H. ve Budak, E. (2008). Bilimin doğası hakkında paradigma değişimleri ve öğretimi ile ilgili yeni anlayışlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 221-235.https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/77125 5. Şahin, F. ve Tabak, H. (2022). Eğitim Araştırmalarının Doğası ve Paradigmasal Temelleri. Eğitimde Araştırma Yöntemleri (ss.1-17), Pegem Akademi. 6. Uysal, Ş. (1974). Eğitim araştırmalarında yöntem. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-19. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000401 7. Türkmen, L. Ve Yalçın, M. (2001). Bilimin doğası ve eğitimdeki yeri. Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 189-195. http://hdl.handle.net/11630/2502
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Makale Sunuşu
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
0
0
0
Final Sınavına Hazırlık
1
24
24
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
20
20
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ