Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Felsefe, filozof ve çocuk ilişkisini açıklar. 2) Çocuklar için felsefeyi tanımlar. 3) Çocuklar için felsefenin önemini ve özelliklerini belirler. 4) Çocuklar için felsefenin Türkiye ve Dünya'daki gelişimini değerlendirir. 5) Öğrenme-öğretme süreçlerinde çocuklar için felsefe etkinleri uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuklar için felsefeyi kavramalarını ve çocuklarla felsefe yapmanın yöntemlerini öğrenerek öğrenme-öğretme süreçlerinde bunları uygulayabilmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Felsefeye giriş
2. Hafta
Felsefe, Filozof ve çocuk ilişkisi
3. Hafta
Çocuklar için felsefe nedir? Çocuklar için felsefede öğretmenin rolü
4. Hafta
Çocuklar için felsefenin amaçları, özellikleri ve önemi
5. Hafta
Çocuklar için felsefe etkinliklerinde kullanılacak sorular ve özellikleri
6. Hafta
Çocuklar için felsefede yöntem, teknik ve stratejiler
7. Hafta
Çocuklar için felsefe etkinliklerinde değerlendirme süreci
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Çocuklar için felsefe ve öğretim programları
10. Hafta
Proje sunumları
11. Hafta
Proje sunumları
12. Hafta
Proje sunumları
13. Hafta
Proje sunumları
14. Hafta
Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çocuklar İçin Felsefe, Nihan Akkocaoğlu Çayır, Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama Çocuklarla Felsefe Sohbetleri, Roger Droit Düşünmeyi Dönüştürmek İlk ve Orta Sınıflarda Felsefi Sorgulama, Catherine C. McCall Ölü Filozoflar Kahvesi, Vittorio Hösle Çocuklarla Felsefe, Nuran Direk Filozof Çocuk, Jana Mohr Lone Filozof Çocuk, Nuran Direk Büyük Filozofların Tuhaf Fikirleri, Gary Hayden