Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE SNE412 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Felsefe, filozof ve çocuk ilişkisini açıklar.
2) Çocuklar için felsefeyi tanımlar.
3) Çocuklar için felsefenin önemini ve özelliklerini belirler.
4) Çocuklar için felsefenin Türkiye ve Dünya'daki gelişimini değerlendirir.
5) Öğrenme-öğretme süreçlerinde çocuklar için felsefe etkinleri uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuklar için felsefeyi kavramalarını ve çocuklarla felsefe yapmanın yöntemlerini öğrenerek öğrenme-öğretme süreçlerinde bunları uygulayabilmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Felsefeye giriş
2. Hafta Felsefe, Filozof ve çocuk ilişkisi
3. Hafta Çocuklar için felsefe nedir? Çocuklar için felsefede öğretmenin rolü
4. Hafta Çocuklar için felsefenin amaçları, özellikleri ve önemi
5. Hafta Çocuklar için felsefe etkinliklerinde kullanılacak sorular ve özellikleri
6. Hafta Çocuklar için felsefede yöntem, teknik ve stratejiler
7. Hafta Çocuklar için felsefe etkinliklerinde değerlendirme süreci
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Çocuklar için felsefe ve öğretim programları
10. Hafta Proje sunumları
11. Hafta Proje sunumları
12. Hafta Proje sunumları
13. Hafta Proje sunumları
14. Hafta Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇocuklar İçin Felsefe, Nihan Akkocaoğlu Çayır, Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama
Çocuklarla Felsefe Sohbetleri, Roger Droit
Düşünmeyi Dönüştürmek İlk ve Orta Sınıflarda Felsefi Sorgulama, Catherine C. McCall Ölü Filozoflar Kahvesi, Vittorio Hösle
Çocuklarla Felsefe, Nuran Direk
Filozof Çocuk, Jana Mohr Lone
Filozof Çocuk, Nuran Direk
Büyük Filozofların Tuhaf Fikirleri, Gary Hayden
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Proje140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11414
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler22244
Toplam İş Yükü87
Toplam İş Yükü / 302,9
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X    
P2          X
P3         
P4         
P5         
P6  X   X      
P7         
P8         
P9         
P10          X
P11          X
P12      X   X  
P13         
P14         
P15          X
P16          X
P17         
P18