Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Akıl yürütme ve işlem oyunları, sözel oyunlar, geometrik- mekanik oyunlar, hafıza oyunları, strateji oyunlarını ve zeka sorularını araştırır. 2) Oyunlara ilişkin eğilimler ve alan yazın hakkında fikir sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Öğrencilerin akıl yürütme ve işlem oyunları, sözel oyunlar, geometrik- mekanik oyunlar, hafıza oyunları, strateji oyunları ve zeka soruları hakkında bilgilendirmek, gerekli pedagojik becerileri kazandırmak, mevcut oyunları değerlendirmek, yeni oyunlar tasarlamak ve alan yazın hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
Bu dersin temelinde öğrenciler, akıl yürütme ve işlem oyunları, sözel oyunlar, geometrik- mekanik oyunlar, hafıza oyunları, strateji oyunları ve zeka soruları oyunlarını oynama, eleştirel bir gözle değerlendirme, ilgili oyunların öğrenme- öğretme sürecindeki yerini ve önemini fark etme, bu oyunlara ilişkin eğilimler ve alan yazın hakkında fikir sahibi olurlar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
14
14
Final Sınavına Hazırlık
1
5
5
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
5
5
Atolye Çalışması
1
4
4
Etkinlik Geliştirme
4
2
8
Öz-değerlendirme Raporu
1
3
3
Rapor yazma
2
6
12
Toplam İş Yükü
81
Toplam İş Yükü / 30
2,7
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ