Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklılaştırma ile ilgili teorik alt yapıyı açıklar. 2) Öğrencilerin farklılaşan özelliklerini tespit eder. 3) Öğretimi farklılaştırmaya yardımcı olabilecek yöntem ve tekniklerin özelliklerini bilir. 4) Öğretimi farklılaştırmaya yardımcı olabilecek ölçme-değerlendirme araçlarını tasarlar. 5) Öğretimi farklılaştırma ile ilgili teknik ve yöntemleri kullanarak ders planları hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, ilkokuldaki dersleri bireysel farklılıkları gözeterek farklılaştırılmış öğretim yaklaşımına
göre planlaması ve gerçekleştirmesi beklenmektedir. Ders içeriğinde bireysel farklılıklar, farklılaştırılmış öğretim
yaklaşımı kavramı, farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının ilke ve gerekçeleri, farklılaştırılmış öğretim teknikleri,
değerlendirmede süreklilik, öğretimi farklılaştırarak dersleri planlama yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İzlence ve kapsayıcı eğitim ile ilgili kuramsal bilgi temeli
2. Hafta
Kapsayıcılık ve farklılaştırma arasındaki ilişki
3. Hafta
Öğrencilerin farklılaşan özellikleri ve ön değerlendirme
4. Hafta
Farklılaştırmada ilkeler- Değerlendirmede süreklilik ve esnek gruplama
5. Hafta
Farklılaştırmada ilkeler- Kavram odaklılık ve yol gösteren öğretmen
6. Hafta
Farklılaştırılabilen unsurlar ve ders planı hazırlama süreci
7. Hafta
Farklılaştırılmış bir sınıf
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Uyarlama teknikleri-Katlı öğretim
10. Hafta
Uyarlama teknikleri- Öğrenme sözleşmeleri
11. Hafta
Uyarlama teknikleri-Seçim tahtaları
12. Hafta
Uyarlama teknikleri- Bloom kartları
13. Hafta
Uyarlama teknikleri- Menüler ve tampon etkinlikler
14. Hafta
Ders planları hazırlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1)Roberts, J. L., & Inman, T. F. (2009). Strategies for differentiated instruction: Best practices for the classroom. Prufrock Press Inc. 2)Sözer, M. A. (Ed.).(2020). Tek beden herkese uymaz. Pegem Yayınları. 3)Tomlinson, C. A. (2014). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim (Diye kültürlerarası İletişim Hizmetleri, Çev.) Sev Yayıncılık. 4)Westphal, L. E. (2011). Ready-to-use differentiated strategies grades 3-5. Prufrock Press Inc. 5)Olçay-Gül, S. (2014). Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,5, 111-123. 6)Zoraloğlu, S. ve Şahin, A. E. (2022). Teacher competencies for differentiated instruction approach. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51(2), 1377-1416. 7)Zoraloğlu, S. ve Şahin, A. E. (2022). Bir sınıf öğretmeninin farklılaştırılmış öğretim yaklaşımıyla ilişkilendirilebilir uygulamaları. Yaşadıkça Eğitim, 36(3), 834-854.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
3
2
6
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
1
24
24
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ