Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM UYGULAMALARI SNE309 Beşinci Yarıyıl (Güz) 1 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Farklılaştırma ile ilgili teorik alt yapıyı açıklar.
2) Öğrencilerin farklılaşan özelliklerini tespit eder.
3) Öğretimi farklılaştırmaya yardımcı olabilecek yöntem ve tekniklerin özelliklerini bilir.
4) Öğretimi farklılaştırmaya yardımcı olabilecek ölçme-değerlendirme araçlarını tasarlar.
5) Öğretimi farklılaştırma ile ilgili teknik ve yöntemleri kullanarak ders planları hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, ilkokuldaki dersleri bireysel farklılıkları gözeterek farklılaştırılmış öğretim yaklaşımına göre planlaması ve gerçekleştirmesi beklenmektedir. Ders içeriğinde bireysel farklılıklar, farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı kavramı, farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının ilke ve gerekçeleri, farklılaştırılmış öğretim teknikleri, değerlendirmede süreklilik, öğretimi farklılaştırarak dersleri planlama yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İzlence ve kapsayıcı eğitim ile ilgili kuramsal bilgi temeli
2. Hafta Kapsayıcılık ve farklılaştırma arasındaki ilişki
3. Hafta Öğrencilerin farklılaşan özellikleri ve ön değerlendirme
4. Hafta Farklılaştırmada ilkeler- Değerlendirmede süreklilik ve esnek gruplama
5. Hafta Farklılaştırmada ilkeler- Kavram odaklılık ve yol gösteren öğretmen
6. Hafta Farklılaştırılabilen unsurlar ve ders planı hazırlama süreci
7. Hafta Farklılaştırılmış bir sınıf
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Uyarlama teknikleri-Katlı öğretim
10. Hafta Uyarlama teknikleri- Öğrenme sözleşmeleri
11. Hafta Uyarlama teknikleri-Seçim tahtaları
12. Hafta Uyarlama teknikleri- Bloom kartları
13. Hafta Uyarlama teknikleri- Menüler ve tampon etkinlikler
14. Hafta Ders planları hazırlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1)Roberts, J. L., & Inman, T. F. (2009). Strategies for differentiated instruction: Best practices for the classroom. Prufrock Press Inc.
2)Sözer, M. A. (Ed.).(2020). Tek beden herkese uymaz. Pegem Yayınları.
3)Tomlinson, C. A. (2014). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim (Diye kültürlerarası İletişim Hizmetleri, Çev.) Sev Yayıncılık.
4)Westphal, L. E. (2011). Ready-to-use differentiated strategies grades 3-5. Prufrock Press Inc.
5)Olçay-Gül, S. (2014). Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,5, 111-123.
6)Zoraloğlu, S. ve Şahin, A. E. (2022). Teacher competencies for differentiated instruction approach. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51(2), 1377-1416.
7)Zoraloğlu, S. ve Şahin, A. E. (2022). Bir sınıf öğretmeninin farklılaştırılmış öğretim yaklaşımıyla ilişkilendirilebilir uygulamaları. Yaşadıkça Eğitim, 36(3), 834-854.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi326
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık12424
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X      
P2  X   X   X   X   X
P3      X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5  X        
P6    X      
P7  X   X   X   X   X
P8  X        
P9  X   X   X   X   X
P10      X   X   X
P11      X    
P12  X        
P13    X       X
P14        X  
P15      X     X
P16  X   X   X    
P17          X
P18  X   X   X   X   X