Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİ I SNE307 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik öğretiminin amacını ve temel ilkelerini sorgular.
2) Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini sorgular.
3) Matematik öğrenme ve öğretme stratejilerini uygular.
4) İlköğretim 1-5 matematik programının amacını ve felsefesini sorgular
5) Matematik eğitiminde önemli beceriler olan ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.) gibi becerileri kullanabilir.
6) Bilgi teknolojilerini matematik öğretiminde kullanır.
7) Çocukta sayı kavramının gelişimi evrelerini sorgular.
8) İlköğretim 1., 2., ve 3. sınıf matematik programı konularına uygun etkinlikler planlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIMatematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de); matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilköğretim matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); bilgi teknolojilerini kullanma, çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; Aritmetik işlemler, kavram yanılgıları, İlköğretim matematik dersi 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
2. Hafta Matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de)
3. Hafta Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri
4. Hafta İlköğretim matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri
5. Hafta Belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri
6. Hafta Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.)
7. Hafta Matematik eğitimde bilgi teknolojileri
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.)
10. Hafta Basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri
11. Hafta Aritmetik işlemler
12. Hafta Matematikte kavram yanılgıları
13. Hafta İlköğretim matematik dersi 1. 2. ve 3. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
14. Hafta İlköğretim matematik dersi 1. 2. ve 3. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAskew, M., Teaching Primary Mathematics, London: Hodder and Stoughton, 1998.
Baki, A., (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Harf Eğitim Yayıncılığı, Ankara.
Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5 Sınıflar). PegemAkademi, Ankara.
Bingölbali, E. & Özmantar, M. F. (edt) (2009). Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. PegemAkademi, Ankara.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/
Hacısalihoğlu H., Mirasyedioğlu Ş., Akpınar A. İlköğretim 1-5, Matematik Öğretimi, 2004, Asil Yayın ve dağıtım A.Ş., Ankara
Hacısalihoğlu H., Mirasyedioğlu Ş., Akpınar A. İlköğretim 6-8, Matematik Öğretimi, 2004, Asil Yayın ve dağıtım A.Ş., Ankara
International Journal of Computer Algebra in Mathematical Learning.
İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar), 2005, MEB Talim Terbiye Kurulu
İlköğretim Online E-Dergi http://ilkogretim-online.org.tr/
Journal for Research in Mathematics Education, ISSN: 0021-8252 NATL COUNC TEACH MATH, 1906 ASSOCIATION DERIVE, RESTON, USA, VA, 22091.
Journal of Computer Assisted Learning, ISSN: 0264909, BLACKWELL PUBLISHING LTD, 9600 GARSINGTON RD, OXFORD, ENGLAND, OX42DG.
Mason, J., Burton L., Stacey, K., Thinking Mathematically, 1998, Addison Wesley.
Nair, A. And Pool, P., Mathematics Methods, Macmillan, London, 1991.
Seymour Papert, Mindstorms: Children, computers, and powerful ideas with new
preface, 2004, synopses and Reviews
The International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education, ISSN: 1362-7368.
The International Journal for Technology in Mathematics Learning. www.longlab.uk./cam/links.html
Van de Walle, J. A., (2007). Elementary and middle school mathematics : teaching developmentally. Pearson /Allyn and Bacon, Boston
İlköğretim Matematik Dersi 1-5 Matematik Ders Kitapları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav115
Ödev125
Uygulama/Pratik310
Proje130
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler61272
Toplam İş Yükü128
Toplam İş Yükü / 304,26
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2      X           X
P3                X
P4               
P5  X              
P6  X              
P7    X   X     X       X
P8              X   X
P9            X     X
P10    X   X     X   X   X   X
P11    X   X           X
P12               
P13               
P14               
P15    X   X           X
P16                X
P17               
P18