Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İlk okuma yazma dersinin öğretim planını yapar. 2) İlk okuma Yazma dersinin öğrenme-öğretme metotlarını uygular. 3) İlk okuma dersinin ölçme ve değerlendirme metotlarını uygular. 4) İlköğretim 1. sınıf öğrencilerine ilk okuma yazma öğretir. 5) Okuma yazma bilen 1. sınıf öğrencilerine okuma ve yazma becerilerini geliştirici öğrenme öğretme etkinlikleri uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrencilerden ilkokul 1. sınıf öğrencilerine okuma ve yazma öğretimini planlamaları ve uygulaması beklenmektedir. Bu dersin içeriğinde, dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu; okuma-yazma öğrenme alanları tanım ve süreçleri ile öğrenme alanları arasındaki ilişki, Türkçe?nin özellikleri, bu özelliklerin ilkokuma ve yazma öğretimine etkisi; ilkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri, birinci sınıf öğretmeninin ve öğrencilerinin temel özellikleri; ilkokuma ve yazma öğretiminde verimsizlik-başarısızlık nedenleri, ilkokuma ve yazma öğretiminde kullanılan araç-gereçler (özellik ve etkileri, bu araçların seçimi, oluşturulması ve kullanımı); ilkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları); ses temelli cümle yöntemi( tanımı, ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması), ses temelli cümle yönteminin aşamaları doğrultusunda okuma ve yazma öğretimi uygulamaları, kelime hazinesinin geliştirilmesi, ilkokuma ve yazmanın değerlendirilmesi, ilk okuma yazma öğretimi ve teknoloji kullanımı yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin Amaçları ve İçeriği
2. Hafta
Temel Kavramlar
3. Hafta
İlk Okuma ve Yazma Nedir?
4. Hafta
İlk Okuma Yazma Öğretimi Nedir? Dünyada ve Türkiye'de İlk Okuma Yazma Öğretimi
5. Hafta
İlköğretim 1. sınıf Öğrencileri, Öğretmenleri, Velileri
6. Hafta
İlk Okuma Yazma Öğretimi ve Hazır bulunuşluk
7. Hafta
İlk Okuma Yazma Öğretimi Metotları
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
İlk Okuma Yazma Öğretiyorum 1
10. Hafta
İlk Okuma Yazma Öğretiyorum 2
11. Hafta
İlk Okuma Yazma Öğretiyorum 3
12. Hafta
İlk Okuma Yazma Öğretiyorum 4
13. Hafta
İlk Okuma Yazma Öğretiyorum 5
14. Hafta
İlk Okuma Yazma Öğretiyorum 6
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akyol, H. Türkçe İlk okuma ve Yazma Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2005 Cemaloğlu, N. İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Nobel Yayınları, 2000 Köksal, K. Okuma Yazmanın Öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2001 Çelenk, S. Okuma Yazma ve Öğretimi, Ankara: Artım Yayınları, 1999 Öz, F. Uygulamalı İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Anı Yayınları, 1999 Güneş, F Uygulamalı Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Ocak Yayınları, 2002 Güneş, F. Okuma Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ankara: Ocak Yayınları, 1997
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Uygulama/Pratik
1
20
Proje
1
30
Diğer
1
10
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
3
30
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
6
2
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Ders Planı Geliştirme
1
18
18
Portfolyo
1
42
42
Toplam İş Yükü
146
Toplam İş Yükü / 30
4,86
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ