DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Ceyda Kuloğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sapma, sosyal kontrol ve suç olgusuna ilişkin sosyolojik bir analiz çerçevesi oluşturur; bu kavramların birbirleriyle örtüştüğü ve ayrıldığı noktaları bilir. 2) Sapmaya, sosyal kontrole ve suç olgusuna yönelik teorik yaklaşımları öğrenir. 3) Suç olgusu üzerine yapılan çalışmaları analiz eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı öğrencilere sapma, suç ve sosyal kontrol olgularına ilişkin sosyolojik bir analiz çerçevesi oluşturmak ve birbiriyle ilintili bu üç kavramı ve kendi içlerindeki ilişkisini tanıtmaktır. Derslerde sapmanın toplumsal bir olgu olarak tanımlanması ve sapmanın suçtan bağımsız fakat aynı zamanda yakın ilişkili bir olgu olarak açıklanması; sapmayla beraber ortaya çıkan sosyal kontrol kavramı ve bu iki kavramın suçla nasıl bir ilişkisi olduğu tartışılır. Bu doğrultuda sapma kavramının sosyolojik geçmişi ve buna yönelik teorik yaklaşımlar, sosyal kontrolün toplumsal hayatın neresinde durduğunu ve suç kavramının ortaya çıkışı ve suça yönelik teorik yaklaşımlar ele alınır. Dersin sonunda öğrenciler bu üç kavramı birbirleri ile ilişkisi içerisinde ele alıp, güncel tartışmalara uyarlamaları beklenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sapma Kavramı ve Sapma Teorileri | 2. Hafta | Suç Kavramı ve Suç Teorileri I | 3. Hafta | Suç Teorileri II | 4. Hafta | Sosyal Kontrol Kavramı | 5. Hafta | Gözetim ve Denetim | 6. Hafta | Suçun Ölçümü | 7. Hafta | Suç Tipleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Suç ve Cinsiyet | 10. Hafta | Suç ve Etnisite | 11. Hafta | Suç Korkusu | 12. Hafta | Suç, Ceza ve Polislik Faaliyetleri | 13. Hafta | Genel Değerlendirme | 14. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tülin Günşen İçli. Introduction to Criminological Thought.
Dönmezer, Sulhi. (1984). Kriminoloji, İstanbul: Filiz Kitabevi.
Reece Walters, Trevor Bradley. Theories of Deviance.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 16 | 224 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 12 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 312 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |