DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Ceyda Kuloğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplumsal cinsiyet eşitsizliği kavramını 2) Toplumsal yaşamın değişik alanlarında cinsiyet eşitsizliği 3) Feminist metodolojiyi öğrenirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin tarihsel ve toplumsal inşa sürecinin kavranmasını, toplumsal cinsiyet eşitsizliği konusundaki kuramsal yaklaşımların öğrenilmesini ve toplumsal yaşamın çeşitli alanlarında var olan toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin feminist bir yaklaşımla araştırılmasını sağlamaktır. Dersin sonunda öğrencilerin toplumsal cinsiyet konusundaki kavramları ve kuramları ve feminist araştırma örneklerini öğrenmesi hedeflenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı | 2. Hafta | Kadın hakları söyleminin tarihi | 3. Hafta | Modernleşme bağlamında feminizm | 4. Hafta | Feminist hareketin yükselişi | 5. Hafta | Feminist hareket içi Güncel Tartışmalar | 6. Hafta | Feminist hareketin çeşitlenmesi | 7. Hafta | 1. Dalga, 2. Dalga ve 3. Dalga feminizm | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Feminist metodoloji ve epistemolojiye giriş | 10. Hafta | Feminist duruş (standpoint) epistemolojisi | 11. Hafta | Feminist eylem araştırması: yöntemsel ve etik sorunlar | 12. Hafta | Oral History metodu | 13. Hafta | Genel değerlendirme | 14. Hafta | Final Haftası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ayşe BERKTAY HACIMİRZAOĞLU, 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1999. Mine TAN-Yıldız ECEVİT- Serpil SANCAR, Kadın Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş, TÜSİAD, İstanbul, 2007 Hesse-Biber, S. N. andLeavy, P.L. (2007) Feminist ResearchPractice: A Primer. Thousand Oaks: Sage. Ramazanoğlu, C. andJanetHolland ,J. ( 2002) Feminist Methodology: Challenges and Choices. Thousand Oaks: Sage.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 3 | 15 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 15 | 210 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 3 | 10 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 309 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |