Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sosyoloji Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODERN DÜNYADA TOPLUMSAL CİNSİYET SORUNLARI VE FEMİNİST MTDL SOSY514 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Ceyda Kuloğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet eşitsizliği kavramını
2) Toplumsal yaşamın değişik alanlarında cinsiyet eşitsizliği
3) Feminist metodolojiyi öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin tarihsel ve toplumsal inşa sürecinin kavranmasını, toplumsal cinsiyet eşitsizliği konusundaki kuramsal yaklaşımların öğrenilmesini ve toplumsal yaşamın çeşitli alanlarında var olan toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin feminist bir yaklaşımla araştırılmasını sağlamaktır. Dersin sonunda öğrencilerin toplumsal cinsiyet konusundaki kavramları ve kuramları ve feminist araştırma örneklerini öğrenmesi hedeflenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı
2. Hafta Kadın hakları söyleminin tarihi
3. Hafta Modernleşme bağlamında feminizm
4. Hafta Feminist hareketin yükselişi
5. Hafta Feminist hareket içi Güncel Tartışmalar
6. Hafta Feminist hareketin çeşitlenmesi
7. Hafta 1. Dalga, 2. Dalga ve 3. Dalga feminizm
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Feminist metodoloji ve epistemolojiye giriş
10. Hafta Feminist duruş (standpoint) epistemolojisi
11. Hafta Feminist eylem araştırması: yöntemsel ve etik sorunlar
12. Hafta Oral History metodu
13. Hafta Genel değerlendirme
14. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAyşe BERKTAY HACIMİRZAOĞLU, 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1999.
Mine TAN-Yıldız ECEVİT- Serpil SANCAR, Kadın Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş, TÜSİAD, İstanbul, 2007
Hesse-Biber, S. N. andLeavy, P.L. (2007) Feminist ResearchPractice: A Primer. Thousand Oaks: Sage.
Ramazanoğlu, C. andJanetHolland ,J. ( 2002) Feminist Methodology: Challenges and Choices. Thousand Oaks: Sage.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev315
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1415210
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler31030
Toplam İş Yükü309
Toplam İş Yükü / 3010,3
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2     
P3  X    
P4     
P5  X   X   X
P6      X
P7      X
P8    X   X
P9     
P10      X
P11      X
P12     
P13  X     X
P14     
P15     
P16     
P17  X   X   X
P18    X   X