Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sosyoloji Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYOLOJİDE KLASİK KURAMSAL YAKLAŞIMLAR SOSY503 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Modernleşme, sanayileşme, iktidar, yapı-aktör, bireyselleşme, tabakalaşma, rasyonelleşme, kimlik, sosyalleşme, toplumsal değişme ve gelişme gibi sosyolojinin çeşitli anahtar kavramları öğrenilirler.
2) Sosyolojide klasik dönem teorisyenlerinin geliştirdiği sosyolojik perspektifler, karşılaştırmalı olarak tartışırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste modernleşme, sanayileşme, iktidar, yapı-aktör, bireyselleşme, tabakalaşma, rasyonelleşme, kimlik, sosyalleşme, toplumsal değişme ve gelişme gibi sosyolojinin çeşitli anahtar kavramlarının anlaşılmasına yönelik olarak klasik dönem teorisyenlerinin geliştirdiği sosyolojik perspektifler karşılaştırmalı olarak tartışılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilim olarak Sosyolojinin ortaya çıkışlı ve Klasik sosyoloji kavramları
2. Hafta Saint Simon, Auguste Comte, Herbert Spencer, J.S. Mill
3. Hafta Emile Durkheim
4. Hafta Ferdinand Tönnies Georg Simmel
5. Hafta Max Weber
6. Hafta Karl Marx
7. Hafta Vilfredo Pareto ve Seçkinler Teorisi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Antonio Gramsci ve Georg Lukacs
10. Hafta İşlevselcilik: Talcot Parsons ve Robert Merton
11. Hafta Çatışmacı yaklaşım
12. Hafta Sosyolojik Tahayyül ve C. Wright Mills
13. Hafta Sembolik Etkileşim
14. Hafta Frankfurt Okulu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBottomore, Tom; Robert Nisbet (2010) Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi. Kırmızı Yayınevi

Ritzer, George (2013) Klasik Sosyoloji Kuramları, Ankara: De Ki Yayınları

Turner, Bryan S. (2014) Klasik Sosyoloji, İstanbul: İletişim Yayıncılık

Turner, Bryan S. (1999) Classical Sociology, New York: Sage Publications

Appelrouth, Scott; Laura Desfor Edles (2008) Classical and Contemporary Sociological Theory: Text and Readings, Los Angeles, London and New Delhi: Pine Forge Press
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12828
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12222
Laboratuvar000
Final Sınavı155
Ödevler11818
Toplam İş Yükü314
Toplam İş Yükü / 3010,46
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2   
P3  X  
P4  X  
P5  X  
P6   
P7   
P8  X   X
P9  X  
P10   
P11   
P12   
P13   
P14  X   X
P15   
P16  X  
P17  X   X
P18