Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Otomotiv Teknolojisi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ KKS144 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Erkan Yıldız
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazarlama kavramını bilir.
2) Müşteri ilişkileri yönetimi kavramını açıklar.
3) Müşteri; tatmini, sadakati, değeri kavramlarını açıklar.
4) Hizmet ve hizmet pazarlaması kavramlarını bilir, müşteri hizmetlerini açıklar.
5) Müşteri ilişkileri yönetimiyle ilgili kavramları açıklar.
6) Müşteri ilişkileri yönetiminin nasıl ölçülebileceğini ifade eder.
7) Marka ve marka değeri kavramlarını açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGünümüzün müşterilerinin, hızla değişen istek ve beklentilerine karşılık vermek önemlidir. Bu dersin kapsamında öğrencilerimizin, müşteri ve müşteri ilişkilerinin etkin ve verimli yönetilmesine yönelik teorik kazanımlar sağlanması hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pazarlama kavramı
2. Hafta Müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, amaçları, evreleri, başarı prensipleri, faydaları
3. Hafta Müşteri tatmini
4. Hafta Müşteri sadakati, müşteri ilişkileri ve ilişkisel pazarlama
5. Hafta Müşteri değeri
6. Hafta Müşteri ilişkileri yönetimi sürecinde iletişim
7. Hafta Hizmet kavramı, hizmet pazarlaması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Müşteri hizmetleri
10. Hafta Doğrudan pazarlama, çağrı merkezleri, müşteriyi tutma ve kazanma süreci, müşteri ilişkileri yönetimi ve teknoloji
11. Hafta Müşteri ilişkileri yönetimi ve reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve fiyat
12. Hafta Müşteri ilişkileri yönetiminin ölçülmesi
13. Hafta Benchmarking
14. Hafta Marka kavramı, marka değeri, ağızdan ağıza pazarlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARM.Baş, M.Tolon ve C.Aktepe (2013). Müşteri İlişkileri Yönetimi. 2.Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık (Zorunlu).
Y.Odabaşı (2007). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. 6.Baskı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
D.Peppers ve M.Rogers (2013). Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul: Optimist Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü158
Toplam İş Yükü / 305,26
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1    X          
P2      X        
P3        X      
P4          X    
P5            X  
P6              X
P7              X
P8              X
P9            X  
P10          X    
P11        X      
P12      X        
P13    X          
P14  X