Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Otomotiv Teknolojisi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALKLA İLİŞKİLER KKS132 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Tuğrul Tekin Tunalılar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları, önemini ve ilkelerini ve hedef kitleyi tanımlar.
2) Halkla ilişkilerin benzer kavramlarla (reklam, propaganda, pazarlama, lobicilik) arasındaki farklılıkları açıklar.
3) Halkla ilişkiler tarihi gelişimini, modellerini, kullanım şekillerini bilir.
4) Kurum kimliği, kriz iletişimi, itibar yönetimi, gibi stratejik halkla ilişkiler uygulamalarını açıklar.
5) Halkla ilişkiler faaliyetinde kullanılan araç ve teknikleri ve kullanılma usullerini bilir.

6) Halkla ilişkiler yönetim sürecini ve uygulama aşamalarını açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öncelikle halkla ilişkilerle ilgili temel kavramlar, ilkeleri ve modelleri, kullanılan araç ve teknikleri ile kullanılma usulleri açıklanmakta, benzer kavramlarla (reklam, propaganda, pazarlama, lobicilik) ilişkileri üzerinde durulmaktadır. İşletmelere yönelik uygulamalara hazırlık bakımından halkla ilişkiler yönetim süreci uygulama aşamaları, kurum kimliği, kriz iletişimi, itibar yönetimi gibi stratejik halkla ilişkiler kavramları örnek uygulamaların içerikleri kapsamında vurgulanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Halkla İlişkiler Kavramı, Tanımı, Amaçları, Önemi, Hedef Kitle
2. Hafta Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Temel ilkeleri
3. Hafta Halkla İlişkiler Modelleri ve İletişimin Temelleri
4. Hafta Halkla İlişkiler ve Benzer Kavramlar (Propaganda, Reklam, Pazarlama, Lobicilik)
5. Hafta Halkla İlişkilerin Örgütlenmesi, Organizasyondaki Yeri
6. Hafta Halkla İlişkilerde Kullanılan Araçlar ve Yöntemler (Kitle İletişim Araçlarının Kullanımı)
7. Hafta Halkla İlişkiler ve Yeni Medya,
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Halkla İlişkiler Yönetiminin Stratejik Uygulamaları (Kurum İmajı ve Kurum Kimliği, Kurumsal İtibar Yönetimi)
10. Hafta Halkla İlişkiler Yönetiminin Stratejik Uygulamaları (Kriz Yönetimi, Sponsorluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk)
11. Hafta Halkla İlişkiler Yönetim Süreci
12. Hafta Kamu ve Özel Kuruluşlarda Halkla İlişkiler
13. Hafta Halkla İlişkilerde Örnek Olaylar ve Uygulamalar
14. Hafta Halkla İlişkiler Kampanyası Öğrenci Çalışma Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu , Alfa Aktüel Yayınevi
2. Halkla İlişkilere Giriş, Prof. Dr. Metin Işık, Eğitim Yayınevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık4520
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü165
Toplam İş Yükü / 305,5
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1      X      
P2      X      
P3    X        
P4      X      
P5      X      
P6        X    
P7        X    
P8            X
P9        X    
P10        X   X  
P11          X  
P12    X   X   X    
P13    X        
P14  X