Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Otomotiv Teknolojisi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİ KKS129 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Erkan Yıldız
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazarlama kavramı, kapsamı, çevresi, stratejik pazarlama planlamasını bilir.
2) Pazarlama araştırmasını açıklar.
3) Tüketici, endüstriyel ve uluslararası pazarları bilir ve tüketici davranışını açıklar.
4) Pazar bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma kavramlarını ifade eder.
5) Pazarlama karmasını bilir, unsurlarını açıklar.
6) Örnek senaryolar üzerinden probleme dayalı öğrenme tekniğini bilir ve uygular.
7) Dağıtım kanalları ve hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHayatın her alanında yer alan pazarlama fonksiyonunun işletmeler için önemine vurgu yapılarak, pazarlamanın tanımı ve ilkeleri, pazarlamanın çevresi ve rolü, pazar araştırması, tüketici pazarı hedef pazarın seçiminde uygulanan süreçler, internet ve doğrudan pazarlama, hizmet pazarlaması konularına değinilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler
2. Hafta Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
3. Hafta Pazarlama Araştırması
4. Hafta Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
5. Hafta Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
6. Hafta Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
7. Hafta Mamul
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Fiyat
10. Hafta Tutundurma
11. Hafta Kişisel Satış, Satış Geliştirme, Reklam, Halkla İlişkiler
12. Hafta İnternette Pazarlama, Doğrudan Pazarlama
13. Hafta Dağıtım
14. Hafta Hizmet Pazarlaması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. İsmet MUCUK. Pazarlama İlkeleri. 20.Baskı, Türkmen Kitabevi (Zorunlu)
2. Ö.TORLAK, R.ALTUNIŞIK ve Ş.ÖZDEMİR. Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. Sözcü Kitabevi.
3. R.ALTUNIŞIK, Ş.ÖZDEMİR ve Ö.TORLAK.Modern Pazarlama, 4.Baskı, Değişim Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü158
Toplam İş Yükü / 305,26
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1        X      
P2        X   X    
P3        X      
P4          X    
P5        X      
P6        X     X  
P7          X   X  
P8          X     X
P9            X   X
P10          X    
P11        X      
P12      X        
P13    X          
P14  X