DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Macide Berna Çağlar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Perakende işletmelerinde stratejik planlama yapma becerilerini geliştirir. 2) Tüketicilerin farklı satın alma davranışı göstermesine etki eden faktörleri tanır. 3) Perakende piyasalarının perakende lojistiği üzerinde etkilerinin farkındadır. 4) Perakende lojistiği ile ilgili bireysel ve grupsal tartışmalarda etkin rol alır. 5) Tedarik zincirinin etkin ve verimli faaliyet göstermesinde perakendecilerin etkisini bilir. 6) Tedarik zincirinde tüm üyeler arasında bilgi paylaşımının ve entegrasyonun önemini bilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Ders öğrencilerin perakende piyasasının, perakende lojistiği üzerindeki etkilerini kavramaları için perakende piyasasının tanımlanması üzerinde durmaktadır. Öğrenciler perakende stratejilerini ve perakende endüstrisindeki iletişim ağlarını inceleyeceklerdir. Öğrenciler pek çok işletme için önemli bir konu olan küreselleşmenin tedarik zincirindeki etkilerini inceleyeceklerdir. Öğrenciler aynı zamanda e-perakendeyi ve bunun perakende lojistiğinde nasıl kullanıldığını öğrenme fırsatı da bulacaklardır. Bu dersin amacı tedarik zinciri üretiminden perakendeciliğin ilke ve uygulamalarını formüle etmek ve uygulamaktır. Bu ilke ve uygulamaları değerlendirmek için ders perakende lojistiğini ulusal ve global yönleriyle ele almaktadır. Ders öğrencilerin perakende piyasasının, perakende lojistiği üzerindeki etkilerini kavramaları için perakende piyasasının tanımlanması üzerinde durmaktadır. Öğrenciler perakende stratejilerini ve perakende endüstrisindeki iletişim ağlarını inceleyeceklerdir. Öğrenciler Perakende Lojistiğinde karşılaşılan envanter ve depolama konularında bilgi edineceklerdir. Öğrenciler pek çok işletme için önemli bir konu olan küreselleşmenin tedarik zincirindeki etkilerini inceleyeceklerdir. Öğrenciler aynı zamanda e-perakendeyi ve bunun perakende lojistiğinde nasıl kullanıldığını öğrenme fırsatı da bulacaklardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Perakendeciliğe Giriş | 2. Hafta | Perakendecilikte İlişkilerin Kurulması ve Sürdürülmesi | 3. Hafta | Perakendecilikte Stratejik Planlama ve Organizasyonlar | 4. Hafta | Perakendecilik Stratejisi | 5. Hafta | Müşterileri Tanımlama ve Anlama | 6. Hafta | Perakendecilikte Bilginin Toplanması ve İşlenmesi | 7. Hafta | Bir Mağaza Yerinin Seçimi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Perakendecilikte Organizasyon ve İnsan Kaynakları Yönetimi | 10. Hafta | Finansal ve Operasyonel Boyutlar | 11. Hafta | Perakende Planlarının Oluşturulması ve Geliştirilmesi | 12. Hafta | Finansal Perakende Yönetimi | 13. Hafta | Perakendecilikte Fiyatlandırma | 14. Hafta | Bir Perakende İmajının Yaratılması ve Sürdürülmesi; Perakendecilik Stratejisinin Entegrasyonu ve Kontrolü |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Barry Berman ve Joel R Evans "Retail Management: A Strategic Approach", Prentice Hall, 11th Ed., USA, 2009. Ders Notları |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sunum,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Devam | 1 | 10 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |