Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Elektronik Teknolojisi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ANDROİD OYUN PROGRAMLAMA KKS229 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenci, kendi Android uygulamasını geliştirebilir.
2) Öğrenci, Java programlama dilinin temellerini öğrenir.
3) Öğrenci, algoritma geliştirme aşamalarını öğrenir.
4) Öğrenci, var olan algoritmaların analizini yaparak kavramaya çalışır ve farklı algoritmaları birbirleri ile sentezleyebilir.
5) Öğrenci, Oyun Teorisi hakkında temel bilgileri alır.
6) Öğrenci, Android Studio programını kullanarak Android uygulaması geliştirebilir.
7) Öğrenci, UI/UX olarak bilinen kullanıcı arayüzü ve arayüz ile interaktif etkileşime giren kullanıcılar için kullanıcı deneyimini geliştirmek konusunda bilgi sahibi olur.
8) Öğrenci hem Java hem de Kotlin yazılım geliştirme dilleri hakkında temel bilgi sahibi olur.
9) Öğrenci, diğer geliştirme platformları (Eclipse, Visual Studio, IntelliJ IDEA, Netbeans) hakkında bilgi sahibi olur.
10) Öğrenci, geliştireceği uygulama için ses, görüntü, metin ve multimedya dosyaları hakkında bilgi sahibi olur. (Dosya uzantıları .ogg, .mp3, .mp4, .wav, .jpg, .bmp, .txt gibi)
11) Öğrenci geliştirdiği uygulamayı veya oyunu ilgili Android uygulama mağazalarından yayınlar (Google Play, Samsung Galaxy Store, Amazon App Store gibi)
12) Öğrenci geliştirdiği uygulamanın hedef kitlesini belirleyerek son kullanıcı için hedefleme yapar.
13) Öğrenci, cep telefonu ve tabletlerin dışında diğer Android cihazlar ile ilgili simülasyon yapabilir veya gerçek zamanlı olarak deney ve uygulamasını yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin kapsamında öğrenciler edindikleri bilgiler kapsamında Android işletim sistemi yüklü cep telefonlarına ve tabletlerine odaklanarak çalışabilecek oyun tasarımı ve programlama yapabilirler. Ayrıca Android ekosistemini ve platformlarını destekleyen oyun konsolları (PlayStation, XBox, Nintendo Switch gibi) ve diğer özel cihazlar olarak anılan Android Televizyonları, Android Kol Saatleri (WristWatch), Android Arabaları (Android Auto) ve Android Multimedya Cihazları (HDMI Sticks) için oyun ve program yazılımı geliştirebilirler. Dersin kapsamında başta Google Play çevirimiçi uygulama indirme mağazasına odaklanılmakta olup diğer uygulama mağazaları (Amazon App Store, Samsung Galaxy Store) hakkında da markete uygulama yükleme eğitimi verilmektedir. Android Oyun Programlama dersi kapsamında Java diline öncelik verilmekte olup aynı zamanda Kotlin dili ile ilgili de eğitim verilmektedir. Öğrencilerin bu dersin sonunda oyun geliştirerek bir uygulama mağazasında yayınlaması (Publish) ve yayınlanma sonrasında güncelleme (Update) gerektiren konularla ilgili olarak geri-bildirim (Feedback) sistemlerini yönetmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Android'in tarihi, yıllar içindeki geliştirme aşamaları, Android uygulama geliştirme kültürü, Oyun nedir, programcılık ve algoritma geliştirmeye giriş.
2. Hafta Oyun Teorisi'nin teorik anlamdaki temelleri ve sıfır toplamlı oyun mantığı gibi Oyun Teorisi kuramları
3. Hafta Eclipse, Netbeans ve IntelliJ IDEA gibi yazılım geliştirme platformlarına giriş.
4. Hafta Google Geliştiricileri hesabı açmak, Android Studio programına giriş, Android Studio'nun eklentileri, geliştirme ortamı ve simülasyon özellikleri.
5. Hafta Java programlamaya giriş ve temel Java programlama bilgisi, Kotlin programlamaya giriş ve temel Kotlin programlama bilgisi
6. Hafta İlk yazılımın geliştirilmesi, simülasyonu ve cep telefonuna yüklenerek test edilmesi.
7. Hafta Android uygulamalarının geliştirilmesi için kullanılan harici kaynaklar (GitHub, Stack Overflow ve Hazır çalışabilir kodların uygulamaya entegrasyonları)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Oyun Programlamaya giriş, Oyun Teorisinin kuramlarının uygulanması
10. Hafta Oyunlarda kullanılan görsel öğelerin ve grafiklerinin tasarlanması, 2 boyutlu grafik tasarımı.
11. Hafta Oyunlarda kullanılan görsel öğelerin ve grafiklerinin tasarlanması, 3 boyutlu grafik tasarımı ve karakter animasyonu.
12. Hafta Oyunlarda kullanılan ses öğelerinin tasarlanması, Studio One programı ile ses tasarımı, FL Studio ile ses tasarımı, temel müzik bilgisi, müzik teorisi, nota bilgisi, beste programları ve müzik üretmek amacıyla kullanılan bilgisayar programları, ayrıca SonicPi gibi yazılımsal müzik tasarım uygulamalarının incelenmesi - 1
13. Hafta Oyunlarda kullanılan ses öğelerinin tasarlanması, Studio One programı ile ses tasarımı, FL Studio ile ses tasarımı, temel müzik bilgisi, müzik teorisi, nota bilgisi, beste programları ve müzik üretmek amacıyla kullanılan bilgisayar programları, ayrıca SonicPi gibi yazılımsal müzik tasarım uygulamalarının incelenmesi - 2
14. Hafta Google Play Store'a uygulamanın/oyunun yüklenmesi ve uygulama yayınlamaya dair çalışmalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Kotlin, Mehmet Ali Sıcak, Level Yayınevi, 2017, 402 sayfa, ISBN: 9786058352759

2) Flutter ile Mobil Uygulama Geliştirme, Seçkin Yayınevi, 2021, 437 sayfa, ISBN: 9789750266362

3) Herkes için Oyunlaştırma, Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Yayınevi, 2020, 185 sayfa, ISBN: 9786059129268

4) Android Programlama Eğitimi, Aykut Taşdelen, Pusula Yayınevi, 2017, 570 sayfa, ISBN: 9786056460845

5) Android Programlama, Muharrem Taç, Dikeyeksen Yayınevi, 2013, 286 sayfa, ISBN: 9786056167775

6) Android Oyun Programlama, Murat Dikici, Kodlab Yayınevi, 2019, 344 sayfa, ISBN: 9786052118436

7) Unity 3D & 2D ve Android Oyun Geliştirme, Mehmet Ünsal, Abaküs Yayınevi, 2015, 624 sayfa, ISBN: 9786059129039
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10220
Final Sınavına Hazırlık4312
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık4312
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11Ö12Ö13
P1  X     X     X     X     X       X   X
P2  X       X     X             X  
P3      X         X       X       X
P4    X     X           X   X      
P5            X         X     X   X
P6    X   X           X   X   X      
P7  X         X     X     X       X   X
P8  X         X               X  
P9  X   X     X       X         X    
P10    X             X   X   X       X
P11    X     X         X   X   X      
P12  X           X     X   X   X     X  
P13      X   X   X     X           X  
P14    X     X       X     X