Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Elektronik Teknolojisi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODELLEME KKS206 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Tuncer Demirel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çizim programını öğrenir ve kabiliyetlerini bilir,
2) Makine parçalarının teknik ve imalat resimlerini iki boyutlu çizilebilir,
3) Makine parçalarının üç boyutlu katı modellerini çizebilir ve makine montajını yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMakine mesleğinde çizim, tasarım ve katı modelleme uygulamalarını çeşitli tasarım programları kullanarak bilgisayar ortamında yapmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Teknik resmin tanımı ve önemi. Teknik resim standartları, kağıtlar, ölçekler, çizgiler, yazılar
2. Hafta Bilgisayar destekli modelleme programının tanıtılması. 2 boyutlu çizim uygulamaları.
3. Hafta Aynalama, doğrusal çoğaltma, dairesel çoğaltma, çizim ilişkileri.
4. Hafta Perspektiflerden 3 boyutlu çizimler yapma.
5. Hafta 3 boyutlu çizimlerden teknik resim (üç görünüş) çıkartma. Ölçülendirme.
6. Hafta Silindirik parçalardan (döndürerek katı oluşturma) 3 boyutlu çizimler yapma. Ölçülendirme.
7. Hafta Tam kesit uygumalamaları,Yarım kesit, profil kesit uygulamaları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Teknik resim şablonunun oluşturulması. 1. Bölge, çizgi kalınlığı, yazı boyutu ve antet hazırlama.
10. Hafta Süpürme, loft uygulamaları.
11. Hafta Teknik resimden (görünüşlerden) katı model yapma.
12. Hafta İmalat resmi. Yüzey kaliteleri, toleranslar.
13. Hafta Montaj Uygulamaları
14. Hafta Montaj Uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPeter A. van Elsas (1997). Free-form displacement features in conceptual shape design. Delft University Press. 90-407-1523-8 Ali Kamrani, Ali Kamrani (2006). Rapid prototyping : theory and practice. Springer. 0-387-23290-7 Christian Leborg (2006). Visual grammar . Princeton Architectural Press. 1-56898-581-9 Getting Started with Fusion 360 - Autodesk University İnventor İle Tasarım ve Modelleme - Hüdayim Başak
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi6530
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler5315
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2    X   X
P3  X    
P4    X   X
P5    X  
P6  X    
P7      X
P8    X  
P9  X     X
P10    X  
P11      X
P12  X   X  
P13    X   X
P14  X   X