Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Elektronik Teknolojisi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA KKS100 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Macide Berna Çağlar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlanması hakkında bilgi sahibi olma
2) Uluslararası pazarlara girmek isteyen firmaların hedef pazarını seçebilmek için uyguladıkları stratejiler hakkında bilgi sahibi olma
3) Uluslararası pazarlara girmek isteyen firmaların hedefledikleri pazarlara yönelik, konumlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
4) Firmaların küresel pazarlara girme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
5) Firmaların uluslararası pazarlardaki ürün ve marka kararları hakkında bilgi sahibi olma
6) Firmaların uluslararası pazarlardaki fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
7) Firmaların uluslararası pazarlardaki tutundurma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
8) Firmaların uluslararası pazarlardaki dağıtım ve lojistik faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olma
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIUluslararası pazarlamanın örnek olaylar ile incelenmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2. Hafta Uluslararası Pazarlama:Kavramlar ve Kapsam-1
3. Hafta Uluslararası Pazarlama:Kavramlar ve Kapsam-2
4. Hafta Uluslararası Pazarlama Çevresi
5. Hafta Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
6. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-1
7. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-2
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uluslararası Pazarlarda Ürün
10. Hafta Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma
11. Hafta Uluslararası Pazarlarda Dağıtım
12. Hafta Uluslararası Pazarlarda Tutundurma-1
13. Hafta Uluslararası Pazarlarda Tutundurma-2
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARUluslararası Pazarlama/Cem Kozlu-Hüseyin KaracaTürkiye İş Bankası Kültür Yayınları/2019
Uluslararası Pazarlama Yönetimi/ Prof. Dr. Mehmet Karafakıoğlu/Beta Yayınları/2019
Pazarlama-İlkeler,Yönetim, Örnek Olaylar/Prof. Dr. Cemal Yükselen/Detay Yayıncılık/2017
Uluslararası Pazarlama/ Anadolu Üniversitesi Yayınları/2013
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1    X            
P2      X          
P3    X            
P4        X   X      
P5            X    
P6          X      
P7            X    
P8              X  
P9                X
P10      X     X     X  
P11    X            
P12    X            
P13    X   X   X        
P14        X     X