Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları, önemini ve ilkelerini ve hedef kitleyi tanımlar. 2) Halkla ilişkilerin benzer kavramlarla (reklam, propaganda, pazarlama, lobicilik) arasındaki farklılıkları açıklar. 3) Halkla ilişkiler tarihi gelişimini, modellerini, kullanım şekillerini bilir. 4) Kurum kimliği, kriz iletişimi, itibar yönetimi, gibi stratejik halkla ilişkiler uygulamalarını açıklar. 5) Halkla ilişkiler faaliyetinde kullanılan araç ve teknikleri ve kullanılma usullerini bilir.
6) Halkla ilişkiler yönetim sürecini ve uygulama aşamalarını açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öncelikle halkla ilişkilerle ilgili temel kavramlar, ilkeleri ve modelleri, kullanılan araç ve teknikleri ile kullanılma usulleri açıklanmakta, benzer kavramlarla (reklam, propaganda, pazarlama, lobicilik) ilişkileri üzerinde durulmaktadır. İşletmelere yönelik uygulamalara hazırlık bakımından halkla ilişkiler yönetim süreci uygulama aşamaları, kurum kimliği, kriz iletişimi, itibar yönetimi gibi stratejik halkla ilişkiler kavramları örnek uygulamaların içerikleri kapsamında vurgulanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Halkla İlişkiler Kavramı, Tanımı, Amaçları, Önemi, Hedef Kitle
2. Hafta
Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Temel ilkeleri
3. Hafta
Halkla İlişkiler Modelleri ve İletişimin Temelleri
4. Hafta
Halkla İlişkiler ve Benzer Kavramlar (Propaganda, Reklam, Pazarlama, Lobicilik)
5. Hafta
Halkla İlişkilerin Örgütlenmesi, Organizasyondaki Yeri
6. Hafta
Halkla İlişkilerde Kullanılan Araçlar ve Yöntemler (Kitle İletişim Araçlarının Kullanımı)
Halkla İlişkiler Kampanyası Öğrenci Çalışma Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu , Alfa Aktüel Yayınevi 2. Halkla İlişkilere Giriş, Prof. Dr. Metin Işık, Eğitim Yayınevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
4
5
20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
25
25
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
165
Toplam İş Yükü / 30
5,5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ