Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dağıtım bileşenlerini öğrenir, 2) Uluslararası pazarlara giriş yöntemlerini öğrenir, 3) Teorik bilgiler ile mesleki hayatta karşına gelebilecek sorunlara çözümler üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Lojistik sektöründe görev olacak orta ve üst düzey yöneticilere, dağıtım kanal yönetimi ve fiziksel dağıtım hakkında bilgilendirmek, dağıtım kanalının işletmenin pazarlama fonksiyonlarından bağımsız ama onlarla uyumlu olabilecek şekilde kompozisyonunu yapmak ve dizayn etmek hakkında bilgilendirmek bu dersin amacıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dağıtım ve Dağıtım Kanallarının Tanımı ve Kapsamı
2. Hafta
Dağıtım Kanallarının Yönetimi
3. Hafta
Dağıtım Kanallarında Yatay ve Dikey Bütünleşme
4. Hafta
Dağıtım Kanallarında Çatışma
5. Hafta
Fiziksel Dağıtım Kanalları
6. Hafta
Uluslararası Dağıtım Kanalları
7. Hafta
Dolaylı ve Doğrudan İhracat
8. Hafta
Uygulama
9. Hafta
Lisans Anlaşmaları
10. Hafta
Franchising
11. Hafta
Ortak Girişimler
12. Hafta
Yönetim Sözleşmesi
13. Hafta
Doğrudan Yatırım
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-Keskin, Hakan, Lojistik el kitabı,Ankara,2011 -Kula, Ufuk;Torkul, Orhan;Taşkın Harun, Endüstri ve Sistem Mühendisliğine giriş, Değişim yayınları, 2006, İstanbul