Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) verilen bir cantus firmus üzerine partilerden birinin birinci,ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci türlerden biri, partilerden diğerinin de öncekiyle aynı ya da öncekinden farklı olarak birinci,ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci türlerden biri stilinde yazıldığı, ve son olarak da cantus firmusun kullanılmadığı tarzda 3 sesli bir örgülü yapıyı kurgulayabilir, literatürden seçilmiş pasajların arka planındaki olası kontrpuantik yaklaşımları anlayabilir, benzer yaklaşımları kendi yazdığı kısa bir 3 sesli motet çalışmasında sergileyebilir.
Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin anlatılması. İki tane ikinci türün kombinasyonu.
2. Hafta
İki tane ikinci türün kombinasyonu. İki tane ikinci türün kombinasyonu ile ilişkili literatürden seçilmiş örneklerin analiz edilmesi. Karmaşık pasajların indirgeme çalışmalarının yapılması.
3. Hafta
İki tane ikinci türün kombinasyonu. İki tane ikinci türün kombinasyonu ile ilişkili literatürden seçilmiş örneklerin analiz edilmesi. Karmaşık pasajların indirgeme çalışmalarının yapılması.
4. Hafta
Üçüncü tür ile ikinci türün kombinasyonu.
5. Hafta
Üçüncü tür ile ikinci türün kombinasyonu. Üçüncü tür ile ikinci türün kombinasyonu ile ilişkili literatürden seçilmiş örneklerin analiz edilmesi. Karmaşık pasajların indirgeme çalışmalarının yapılması.
6. Hafta
ARASINAV
7. Hafta
Dördüncü tür ile ikinci türün kombinasyonu.
8. Hafta
Dördüncü tür ile ikinci türün kombinasyonu. Dördüncü tür ile ikinci türün kombinasyonu ile ilişkili literatürden seçilmiş örneklerin analiz edilmesi. Karmaşık pasajların indirgeme çalışmalarının yapılması.
9. Hafta
İki tane beşinci türün kombinasyonu.
10. Hafta
İki tane beşinci türün kombinasyonu. İki tane beşinci türün kombinasyonu ile ilişkili literatürden seçilmiş örneklerin analiz edilmesi. Karmaşık pasajların indirgeme çalışmalarının yapılması. Üç sesli envansiyona giriş: 8. haftada başlanan envansiyonların diğer modülasyonlarının ve son tema sunuşunun incelenmesi.
11. Hafta
ARASINAV
12. Hafta
Cantus firmus olmadan 3 tane beşinci türün kombinasyonu. İmitasyon ve imitasyon noktaları kavramlarının anlatılması. Motet yazısına giriş: Koral yazım tekmiğinin anlatılması. Literatürden seçilen motetlerin incelenmesi. Final ödevi konusunun anlatılması: Ders sorumlusunun vereceği 3-4 değişik tema arasından seçilecek bir tema üzerine üç sesli, kısa bir motet yazılması.
13. Hafta
Cantus firmus olmadan 3 tane beşinci türün kombinasyonu. Motet yazısına giriş: Literatürden seçilen motetlerin incelenmesi. Final ödevleri ile ilgili danışılması.
14. Hafta
Final ödevleri ile ilgili danışılması. Genel tekrar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Counterpoint. Piston, Walter. W.W. Norton
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
12
1
12
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30
3,06
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ