Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) basit, bileşik ve aksak ölçüleri bilir, nüans kavramına ilişkin tanımları ve işaretleri tanır, ses kaynaklarını tanır, çeşitli müzik türlerine ilişkin dizileri tanır ve akor kuruluşları, çevirimleri ve kadansları bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Asimetrik ölçülerdeki yapılanmayı öğrenir, üç ve dört sesten oluşan akorları teorik olarak öğrenir ve
duyuşsal olarak tanır. Kadans çeşitlerini öğrenir,çalındıklarında tanır.
Süsleme (ornament) notalar ve bunların açılımları.
13. Hafta
Üç sesli akor duyma çalışmaları.
14. Hafta
Dört sesli akor duyma çalışmaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Önerilen kaynaklar: Temel Müzik Kuralları, A. Danhauser -İlhan Baran, Jacques Castarede Müzik Kuramı Gerard Billaudot yayını. Ahmet Adnan Saygun Musıki Nazariyatı Milli Eğitim Basımevi İstanbul 1971.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
7
7
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
145
Toplam İş Yükü / 30
4,83
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ