Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Yaylı Çalgılar Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ARMONİ II DKS244 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Ali Sevgi
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çaldığı, söylediği ve dinlediği çeşitli müzik yapıtlarının akorsal kuruluşlarını kavrayarak analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIverilen bir bas hattı üzerine ya da bir soprano hattı altına fonksiyonel armoniyi uygulayabilir, aynı çalışmayı değişik tekstürlere adapte edebilir, literatürden seçilmiş konuyla ilgili örnekleri analiz edebilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Armoni II dersinin, kullanılacak kaynakların ve derse çalışma şeklinin kısaca tanıtılması. Modülasyon kavramına giriş.
2. Hafta Diyatonik ortak akor kullanarak yapılan modülasyonların anlatılması.
3. Hafta Alterasyon kavramının anlatılması.
4. Hafta Modülasyon ile geçici olarak bir tonu kullanma arasındaki farkın anlatılması.
5. Hafta Diğer modülasyon tekniklerinin anlatılması (altare akorları ortak akor olarak kullanmak, sekvens modülasyon, ortak ses ile modülasyon, monofonik modülasyon, direkt modülasyon).Enarmonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
6. Hafta Enarmonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
7. Hafta ARASINAV
8. Hafta Kromatik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
9. Hafta Dominant fonksiyonunun fonksiyon dışı kullanımları. Konunun verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
10. Hafta 9lu, 11li ve 13lü akorların kullanımı. Farklı tekstürel anlayışlar altında uygulamalar yapılması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
11. Hafta Ortak sesli eksik beşli yedili akorları. Değişik akor bağlanışlarıyla oluşturulan renk değişikleri. Geç romantik dönemde tonal armoninin kullanılışı. Konunun verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
12. Hafta Klasik Dönem analiz çalışmaları (J.Haydn, W.A.Mozart ).
13. Hafta Klasik DÖnem analiz çalışmalarının sürdürülmesi.
14. Hafta Romantik Dönem analiz çalışmaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHarmonielehre 1, 2, 3, H. Andreas
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12112
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17  X
P18 
P19 
P20 
P21 
P22 
P23 
P24 
P25