Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çaldığı, söylediği ve dinlediği çeşitli müzik yapıtlarının akorsal kuruluşlarını kavrayarak analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Verilen bir bas hattı üzerine ya da bir soprano hattı altına fonksiyonel armoniyi uygulayabilir, aynı çalışmayı değişik tekstürlere adapte edebilir, literatürden seçilmiş konuyla ilgili örnekleri analiz edebilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Armoni I dersinin, kullanılacak kaynakların ve derse çalışma şeklinin kısaca tanıtılması.
2. Hafta
Avrupada çoksesliliğin gelişimi.
3. Hafta
Majör ve minör tonlarda akor kuruluşları.
4. Hafta
Temel fonksiyonlar. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, analiz çalışmaları, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
5. Hafta
Kadanslar. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, analiz çalışmaları, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
6. Hafta
Armoniye yabancı sesler. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, analiz çalışmaları, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
7. Hafta
Yan fonksiyonlar. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, analiz çalışmaları, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
6'lı akorlar. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, analiz çalışmaları, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
10. Hafta
4/6 akoru. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, analiz çalışmaları, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
11. Hafta
Dominant 7'li akoru. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, analiz çalışmaları, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
12. Hafta
Köksüz dominant 7'li akoru. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, analiz çalışmaları, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
Dominant 5/6 akoru. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, analiz çalışmaları, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Harmonielehre 1, 2, 3, H. Andreas G. Friedrichs. Aufgaben Für Harmonieschüler 1,2. Harmonielehre, Thomas Kraemer. Lehrbuch Der Harmonischenanalyse. Modilationslehre, Doris Geller. Harmonielehre, Diether de la Motte. Beitrag zur Durmolltonalen Harmonielehre 1,2, Wilhelm Maler. Armoni, Nurhan Cangal.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
12
1
12
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30
3,06
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ