Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir şarkıcıda olması gereken; rol ve karakterle bütünleşme, özgüven, sahne duruşu ve oyunculuk vb. gibi tüm sahne becerilerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrenciye, sahne üzerinde oynayacağı rollerde sesine, bedenine, hareketlerine, müzik ve konuyla ilgili hakimiyet sağlaması öğretilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
(OPR) Eserlerin dersin hocası tarafından seçilebilmesi için piyano eşliğiyle öğrencilerin dinlenmesi. / (POP) Canli Performans Nedir?
2. Hafta
(OPR) Seviyeleri belirlenen öğrencilere eserlerinin verilmesi / (POP) Performansin 3 Temel Taşı: Artist, Seyirci, Sahne
3. Hafta
(OPR) Verilen eserlerin sahne rejisi öncesi çalışmalarının yapılması / (POP) Sahnedeki Kim
4. Hafta
(OPR) Verilen eserlerin sahne rejisi öncesi çalışmalarının yapılması / (POP) Kendinizi Bulma Yöntemleri
5. Hafta
(OPR) Verilen eserlerin sahne rejisi öncesi çalışmalarının yapılması / (POP) Sahnedeki Roller
6. Hafta
(OPR) Ses renkleri belirlenen öğrenciler için solo performanslarına ek olarak düet, terzet ve kuvartetlerin belirlenmesi / (POP) Perfromans Esnasinda Rahatsiz Edici Fiziksel Alişkanliklar
7. Hafta
(OPR) Verilen eserlerin sahne rejisi öncesi çalışmalarının yapılması / (POP) Sahne Duruşu
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
(OPR) Solo eserler, düet, terzet ve kuvartetlerin oyunculuk açısından çalıştırılması / (POP) Saygi- Özgüven
10. Hafta
(OPR) Solo eserler, düet, terzet ve kuvartetlerin oyunculuk açısından çalıştırılması / (POP) Hatalara Tepki Vermek
11. Hafta
(OPR) Solo eserler, düet, terzet ve kuvartetlerin oyunculuk açısından çalıştırılması / (POP) Seyirci Ve Birebir İletişim
12. Hafta
(OPR) Temsil provası. / (POP) Duygusal Bağ Oluşurma
13. Hafta
(OPR) Temsil provası. / (POP) Sahne Korkusu
14. Hafta
(OPR) Sene sonu temsili. / (POP) Genel tekrar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Barok, Klasik, Romantik dönem opera eserleri / The Contemporary Singer ( Anne Peckham), Vocal Workouts for the Contemporary Singer (Anne Peckham) The New Real Book 1, 2
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
7
2
14
Final Sınavına Hazırlık
1
1
1
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
1
1
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Uygulama
7
2
14
Toplam İş Yükü
61
Toplam İş Yükü / 30
2,03
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ