DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 1 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) sahnede konuya uygun rol ve mimik yapabilme, karakterleri çözümleyebilme ve canlandırabilme becerisi kazanırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Sahnede rolünü gerçekleştirecek düzeyde mimik ve rol yapabilme yetisini kazandırmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Eylem ve imgelem | 2. Hafta | Dikkatin odaklanması | 3. Hafta | Kasların gevşemesi | 4. Hafta | Birimler ve amaçlar nelerdir? | 5. Hafta | Sahnede inanç ve gerçeklik duygusu | 6. Hafta | Coşku belleği nedir? | 7. Hafta | Duygu ve düşünce alışverişi. | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Bir oyunu uyarlamak nasıl olur? | 10. Hafta | Bir oyunu uyarlamak nasıl olur? | 11. Hafta | Sahnede hareket ettirici güçlerimiz nelerdir? | 12. Hafta | Sahnede kesintisiz çizgi nedir? | 13. Hafta | İç yaratıcı davranış ve imgelem. | 14. Hafta | İmgelem ile şarkı doğaçlaması. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tiyatro Eğitimi 1 , 2, 3. - Yılmaz Arıkan, Bir Aktör Hazırlanıyor - K. Stanislavski, Bir oyuncuyu eğitmek - Sonia Moore. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Danışmanla Toplantı | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 14 | 1 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 31 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 1,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 1 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |