Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) sesin öğelerini, müzik yazım işaretlerini ve tanımlarını bilir, aralıkları sınıflandırıp duyabilir, tonalite kavramına hakim olarak majör ve minör tonları ayırt eder, kilise modlarını bilir ve modal parçaları okuyabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Müzik yazısına ilişkin işaretleri tanır, icra ile ilgili terimleri öğrenir, aralıkların yapısı ve özelliklerini
öğrenir, teorik ve duyuş olarak tanır, majör, minör tonaliteler ve antik modlarda yazılmış parçaları
okumaya hazır hale gelir.
Önerilen kaynaklar: Temel Müzik Kuralları, A. Danhauser -İlhan Baran, Jacques Castarede Müzik Kuramı Gerard Billaudot yayını. Ahmet Adnan Saygun Musıki Nazariyatı Milli Eğitim Basımevi İstanbul 1971.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
7
7
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
145
Toplam İş Yükü / 30
4,83
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ