Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Solo şarkı söylemenin yanı sıra, ikili, üçlü ve/veya daha büyük toplulukla şarkı söylemeyi öğrenir. 2) Barok, Klasik, Romantik dönem operaların ansambllarını repertuvarına ekler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Operalar içerisindeki ansamblların korrepetitör ve/veya orkestra şefi ile stil, teknik ve müzikalite bakımından çalışılması
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Operalardan seçilmiş ansamblların tekli çalışmaları.
2. Hafta
Operalardan seçilmiş ansamblların tekli çalışmaları.
3. Hafta
Operalardan seçilmiş ansamblların tekli çalışmaları.
4. Hafta
Ansambllar üzerinde müzikalite, yorum ve stil çalışmaları.
5. Hafta
Ansambllar üzerinde müzikalite, yorum ve stil çalışmaları.
6. Hafta
Ansambllar üzerinde müzikalite, yorum ve stil çalışmaları.
7. Hafta
Ansambllar üzerinde müzikalite, yorum ve stil çalışmaları.
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
Operalardan seçilmiş ansamblların tekli çalışmaları.
10. Hafta
Operalardan seçilmiş ansamblların tekli çalışmaları.
11. Hafta
Ansambllar üzerinde müzikalite, yorum ve stil çalışmaları.
12. Hafta
Ansambllar üzerinde müzikalite, yorum ve stil çalışmaları.
13. Hafta
Ansambllar üzerinde müzikalite, yorum ve stil çalışmaları.
14. Hafta
Konser.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Barok, Klasik, Romantik dönem operaların ansamblları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Uygulama
12
1
12
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30
3,06
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ