Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Caz müziğinin yapısını, genel kurallarını, özelliklerini ve dönemlerini bilir, her dönemin önemli müzisyenlerini ve karakteristik özelliklerini tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Caz müziğinin özellikleri, yapısı ve önemli müzisyenlerini öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
"Caz" kelimesinin anlamı, Caz müziğinin kökeni, oluşmasına sebep olan dış tesirler; Caz müzisyenini tanımlama.
2. Hafta
Caz müziğinin temel unsurları, Caz müziğinde tempo, vuruşler, ritim, senkop, "swing" hissi ve doğaçlama.
3. Hafta
Blues, Ragtime, Boogie Woogie, New Orleans ve Dixieland: kullanılan formlar, kalıplar, enstrumentasyon ve önemli müzisyenleri.
4. Hafta
Caz müziğinde notasyon: Lead Sheet, Chart ve Sheet music arasindaki farklar, Chart'ları okuma ve analiz etme teknikleri, solo takibi ve düzenleme.
5. Hafta
Caz müziğinde kullanılan temel akorlar ve akor kalıpları, dominantın rolleri ve II-V akor kalıbı.
6. Hafta
Caz müziğinin formları: oniki ölçu Blues formu, otuziki ölçü Caz formları, modal formlar ve başka formları saptamanın yolları.
7. Hafta
Öğrenci projelerinin sunumu.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Doğaçlama: doğuşu ve gelişimi, doğaçlayanın sahip olduğu beceriler, doğaçlama dinlerken dikkat edilmesi gereken unsurlar. Doğaçlamada formun etkisi.
10. Hafta
Enstrumanların evrimi: dönemden döneme enstrumanlar, gruplarda ve orkestralardaki değişen görevleri, doğaçlamaya başladıktan sonra gelişen ve değişen rolleri.
11. Hafta
Swing döneminde kullanılan formlar, kalıplar, düzenlemeler, doğaçlamalar ve önemli müzisyenleri.
12. Hafta
Bebop, Cool Jazz ve Hardbop dönemlerinde kullanılan formlar, kalıplar, düzenlemeler, doğaçlamalar ve önemli müzisyenleri.
13. Hafta
1960'lardan günümüze Caz müziğindeki değişimler, diğer müzik tarzlarıyla birleşmenin sonucu ortaya çıkan yeni tarzlar, yeni tarzların önemli isimleri.
14. Hafta
Öğrenci projelerinin sunumu.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cazın İçinden (Cüneyt Sermet), Jazz Styles: History and Analysis (Mark C. Gridley) Caz Kitabı: Ragtime'dan Fusion ve Sonrasına (Joachim E. Berendt) Jazz Anecdotes (Bill Crow)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
81
Toplam İş Yükü / 30
2,7
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ