Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Birden fazla bölüm içeren dörtlü gibi küçük ölçekli oda müziği parçaları bestelenir. Öğrenci en az yedi dakika süreli olan parçalardan oluşan bir dosya hazırlar. Final sınavında bir jüri önünde müziklerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders birkaç bölümden oluşan bir bütün yaratmayı, çok bölümlü kurguyu ve bu çerçevede uygulamaları küçük oda müziği toplulukları içerisinde yapmayı içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
En az üç en çok beş icracı için oda müziği tasarlama
2. Hafta
Oda müziği repertuvarında form, bölüm içi kontrast ve üç bölmeli şarkı formu
3. Hafta
Oda müziği repertuvarında form, sonat formu
4. Hafta
Beş icracıya kadar oda müziklerinde doku
5. Hafta
Oda müziği bağlamında yaylı sazlar
6. Hafta
Oda müziği bağlamında yaylı sazlar
7. Hafta
Oda müziği bağlamında flüt, obua, klarinet, fagot, korno
8. Hafta
Oda müziği bağlamında flüt, obua, klarinet, fagot, korno
9. Hafta
Oda müziği bağlamında piyano
10. Hafta
Kompozisyon projesi başlangıcı
11. Hafta
Proje eskizleri ve repertuvar örnekleri incelenmesi
12. Hafta
Projenin eskizleri ve repetuvar örnekleri incelenmesi
13. Hafta
Proje sonu ve kontroller
14. Hafta
Jüri önünde müziklerin sunumu ve analizi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
The contemporary violin : extended performance techniques, Strange, Patricia, 2001, University of California Press New directions for clarinet, Rehfeldt, Phillip, 1994, The Scarecrow Press, Inc. Extended Techniques for the Horn : A Practical Handbook for Students, Performers and Composers, Hill, Douglas, 2010, Warner Bros. Publications Music notation in the twentieth century : a practical guidebook, Stone, Kurt, 1980, W. W. Norton & Company, Inc. Music notation : a manual of modern practice, Read, Gardner, 1979, Taplinger Pub. Co. 20th-century microtonal notation, Read, Gardner, 1990, Greenwood Press Second String Quartet in F-Sharp Minor, Op. 10 : Authoritative Score, Background and Analysis, Comme, Neff, Severine; Schoenberg, Arnold; Chorley, Grant, 2005, W. W. Norton & Company, Inc. Lyrische Suite : für Streichquartett, Berg, Alban, 1955, Universal Edition Style and idea in the Lyric suite of Alban Berg, Perle, George, 2001, Pendragon Press Aventures : for three Singers and Seven Instrumentalists : Study Score, Ligeti, György, 1992, Edition Peters Nouvelles Aventures : for three Singers and Seven Instrumentalists : Study Score, Ligeti, György, 1994, Edition Peters Fourth String Quartet, Ferneyhough, Brian, 1990, Edition Peters Trio for piano, violin and horn (or cello or viola) : E Flat Major, Brahms, Johannes, Edition Peters Trio for Violin, Horn and Piano, Ligeti, György, 2001, Schott Vox balaenae : for three masked players : electric flute, electric cello, electric piano, Crumb, George, 1972, Edition Peters Eleven echoes of autumn, 1965 (Echoes 1) [for] violin, alto flute, clarinet, and piano, Crumb, George, 1972, Edition Peters Allegro sostenuto : for clarinet/bass clarinet, violoncello and piano, Lachenmann, Helmut, 2003, Breitkopf & Hartel Schattenblatter : fur Bassklarinette, Violoncello und Klavier, Huber, Klaus, 1975, Ricordi Modern Music and After, Griffiths, Paul, 2011/3rd, Oxford University Press A History of Western Music, Burkholder, Grout, Palisca, WW Norton & co., 2019
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Diğer,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
7
10
Proje
3
30
Diğer
2
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
12
1
12
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30
3,06
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ