Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) dil ve eser özelliklerine uygun telaffuz, vurgu ve tonlama yapabilme, sesleri doğru ve duyulur biçimde çıkarabilme becerisi kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Seslendirilen eserin karakter özelliklerine göre doğru ve duyulur telaffuz, vurgu ve tonlama yapabilmeyi kazandırmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dil ve diksiyon, dilimizin doğru kullanımı, telaffuz, doğru telaffuz kullanımları.
2. Hafta
Söyleyiş farklılıkları, lehçe ve ağız.
3. Hafta
Diksiyonun esas amacı ve bir sanatçı için diksiyonun önemi.
4. Hafta
Konuşma aygıtları nelerdir, nasıl kullanılır, ses nedir?
5. Hafta
Fonetik ve boğumlanma nedir?
6. Hafta
Dilimizdeki ünlüler ve kullanım şekilleri, diyaframın önemi ve konuşmada doğru kullanılması.
7. Hafta
Artikülasyon çalışmaları.
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Açık, kapalı, kalın ve ince ünlüler çalışması.
10. Hafta
Kelime ve söz noktaları nelerdir, kelimenin elemanları nelerdir?
11. Hafta
Ünlü harflerin söyleyiş çalışmaları.
12. Hafta
Vücut dili ve doğru kullanımı, ses tonunun önemi ve kullanım yerleri.
13. Hafta
Selen nedir ve selen kusurları, kuvvetsiz, titrek, tiz ve keskin ses çalışmaları.
14. Hafta
Durak nedir ve önemi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Nüzhet Şenbay; Söz ve Diksiyon Sanatı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
7
2
14
Final Sınavına Hazırlık
1
1
1
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
1
1
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Uygulama
7
2
14
Toplam İş Yükü
61
Toplam İş Yükü / 30
2,03
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ