Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EŞLİK IV DKS456 - 0 + 2 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Rauf Paşaoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eserin eşlik partisinin gerektirdiği teknik ve müzikal bütünlüğü solist ile birlikte uyumlu biçimde seslendirme becerisine ulaşır.
2) Eşlik partisinin karakterisik ve stil özelliklerini bestecinin yaşadığı döneme uygun olarak seslendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFarklı enstrümanların repertuvarlarına ait solo eserlere teknik ve müzikal açıdan bütünlük sağlayacak biçimde eşlik etmek
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Solo enstrümana yazılmış olan eşlik partisinin deşifre edilmesi
2. Hafta Eşlik partisinin teknik yönlerini çözmeye yönelik çalışmalar
3. Hafta Eşlik partisinin solo parti ile müzikal bütünlük sağlaması yönünde cümleleme çalışması
4. Hafta Eşlik partisinin solo parti ile müzikal bütünlük sağlaması yönünde cümleleme çalışması
5. Hafta Cümle başı ve sonlarının birlikteliğinin sağlanması yönünde çalışma
6. Hafta Eşlik partisinin solo parti ile tempo bütünlüğü sağlanması yönünde çalışma.
7. Hafta Eşlik partisinin solo parti ile tempo bütünlüğü sağlanması yönünde çalışma.
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Solo enstrümana yazılmış olan eşlik partisinin deşifre edilmesi
10. Hafta Eşlik partisinin teknik yönlerini çözmeye yönelik çalışmalar
11. Hafta Eşlik partisinin solo parti ile müzikal bütünlük sağlaması yönünde cümleleme çalışması
12. Hafta Eşlik partisinin solo parti ile müzikal bütünlük sağlaması yönünde cümleleme çalışması
13. Hafta Cümle başı ve sonlarının birlikteliğinin sağlanması yönünde çalışma
14. Hafta Eşlik partisinin solo parti ile tempo bütünlüğü sağlanması yönünde çalışma.
15. Hafta Eşlik partisinin solo parti ile tempo bütünlüğü sağlanması yönünde çalışma.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARİlgili solo partiye ait Barok, Klasik, Romantik veya Çağdaş dönemde yazılmış eserler
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Danışmanla Toplantı111
Uygulama14114
Toplam İş Yükü84
Toplam İş Yükü / 302,8
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3  X  
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11  X  
P12   
P13   
P14   
P15   
P16   
P17