Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ARMONİ IV DKS353 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Ali Sevgi
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) verilen bir bas hattı üzerine ya da bir soprano hattı altına fonksiyonel armoniyi uygulayabilir, aynı çalışmayı değişik tekstürlere adapte edebilir, literatürden seçilmiş konuyla ilgili örnekleri analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITonal sistemin fonksiyonel yapısını kavratmak. Verilen bir bas hattının üzerine fonksiyonel akor bağlanışları ile melodi oluşturabilmek, ya da verilen bir melodi hattının altına fonksiyonel akor bağlanışmarı ile bir bas hattı oluşturabilmek. Bunları koral yazı tekniğinin yanısıra çeşitli tekstürlerde çalıştırmak. Literatürden konuyla ilgili örnekleri analiz edebilme yetisini kazandırmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin anlatılması. Minör ve majör diziler arasındaki akor alış verişleri, alterasyonlar.
2. Hafta Haftalık ödev 1?in sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Minör ve majör diziler arasındaki akor alış verişleri, alterasyonlar.
3. Hafta Haftalık ödev 2?nin sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Minör ve majör diziler arasındaki akor alış verişleri, alterasyonlar.
4. Hafta Haftalık ödev 4?ün sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Napoliten akorunun anlatılması.
5. Hafta ARASINAV.
6. Hafta Haftalık ödev 6?nın sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Artık altılı akorların anlatılması.
7. Hafta Haftalık ödev 7?nin sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Artık altılı akorların anlatılması.
8. Hafta Haftalık ödev 7?nin sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Artık altılı akorların anlatılması.
9. Hafta Haftalık ödev 8?in sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Artık altılı akorların anlatılması.
10. Hafta Haftalık ödev 9?un sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Artık altılı akorların anlatılması.
11. Hafta ARASINAV.
12. Hafta Haftalık ödev 10?un sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Anarmonik yazımlar ve anarmonik modülasyon konularının kavratılması.
13. Hafta Haftalık ödev 11?in sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Anarmonik yazımlar ve anarmonik modülasyon konularının kavratılması.
14. Hafta Haftalık ödev 12?nin sınıf içi değerlendirmesinin yapılması. Anarmonik yazımlar ve anarmonik modülasyon konularının kavratılması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTonal Harmony; Stefan Kotska, Dorothy Payne.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12112
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5  X
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17