DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
ARMONİ III |
DKS341 |
- |
2 + 0 |
3 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Ali Sevgi
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çaldığı, söylediği ve dinlediği çeşitli müzik yapıtlarının akorsal kuruluşlarını kavrayarak analiz edebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Çeşitli müzik eserlerinin akorsal kuruluşları ve analizler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Armoni III dersinin, kullanılacak kaynakların ve derse çalışma şeklinin kısaca tanıtılması. Modülasyon kavramına giriş. | 2. Hafta | Diyatonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi. | 3. Hafta | Diyatonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi. | 4. Hafta | Diyatonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi. | 5. Hafta | Enarmonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi. | 6. Hafta | Enarmonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi. | 7. Hafta | Enarmonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi. | 8. Hafta | ARASINAV | 9. Hafta | Kromatik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi. | 10. Hafta | Kromatik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi. | 11. Hafta | Kromatik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi. | 12. Hafta | Klasik Dönem analiz çalışmaları (J.Haydn, W.A.Mozart). | 13. Hafta | Klasik Dönem analiz çalışmaları (J.Haydn, W.A.Mozart). | 14. Hafta | Klasik Dönem analiz çalışmaları (J.Haydn, W.A.Mozart). |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Harmonielehre 1, 2, 3, H. Andreas |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 12 | 1 | 12 | Danışmanla Toplantı | 1 | 1 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 92 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ |
| Ö1 | P1 | | P2 | | P3 | | P4 | | P5 | X | P6 | | P7 | | P8 | | P9 | | P10 | | P11 | | P12 | | P13 | | P14 | | P15 | | P16 | | P17 | X |
|