Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜZİKAL ALGI VE YARATICILIK DKS141 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sanatsal ve müzikal algılama süreçlerinin nasıl işlediğini kavrar.
2) Yaratıcılık sürecindeki nesnelleşme adımlarını öğrenerek sanat eserinin bütünlüğü üzerine bir fikre ulaşır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEstetik ve sanat psikolojisinde var olan kuramlarının genel tarihi ve gelişmeleri yönleri uygulamalı ve kuramsal temelde ele alır. Bu amaçla bu derste ortaya çıkan estetik kuramların müzikal algı üzerine etkisi ve gelişimini anlamak hedeflenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Estetiğe giriş.
2. Hafta Estetikte temel kavramlar. Duyum-Algı-düşünme-soyutlama-imgesel düşünme
3. Hafta Estetik analiz, Sanat psikolojisi ve Müzik ilişkisi
4. Hafta Sanat psikolojisinde yaratıcılık Kuramları: Wertheimer, Gestalt,, Fechner, Worringer
5. Hafta Yaratıcılık kuramları: Psikanalitik sanat kuramı: Freud-Jung-Lacan
6. Hafta Kuramlar: Psikanalitik sanat kuramı: mimarlık-müzik görsel sanatlar
7. Hafta ?Deliler ve Dahiler? (G.Venzmer) kitap incelemesi:H.Wolf, J.J.Rousseau, Hölderlin, Schuman.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Modern kuramlar
10. Hafta Modern kuramlar: ?Art terapi? örnek ve uygulamaları
11. Hafta Konu incelemesi
12. Hafta İnceleme: Müzikal ifade ve psikoloji
13. Hafta İnceleme: Sinema ve film müziğinde etki.
14. Hafta Genel Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKaynaklar: Estetikle ilgili bütün kitaplar, alanı besleyen bütün filmler, reklamlar, afişler, yapılmış araştırma ve anketler ve bilimsel yayınlar dersin kaynağı olarak önem taşımaktadır.
Kaynaklar: Estetikle ilgili bütün kitaplar, alanı besleyen bütün filmler, reklamlar, afişler, yapılmış araştırma ve anketler ve bilimsel yayınlar dersin kaynağı olarak önem taşımaktadır.
KAYNAKÇA:
Adorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991
Bozkurt N.,Estetik Kuram Ara yay. İstambul 1992
Tunalı İ., Estetik, Remzi kitabevi, İstanbul 10 Baskı 2007
Arnheim Rudolf, New Essays on the Psychology of Art, California Press, USA 1986
Ching, F. D. K.; Architecture: Form-Space and Order, Van Nostrand
Reinhold, New York, 1996
Gabbar K. Glen, Psikiyatri ve Sinema (çev.Yusuf Eradam) Okuyan Us Yay. İstanbul 2001
Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996.
Freud S., Sanat ve Sanatçılar Üzerine, (çev. Kamuran Şipal) Bozak Yay. 1979 İstanbul
Norberg-Schulz, C.; Existence, Space and Architecture, Studio Vista, London,
1971
Norberg-Schulz, C.; Genius Loci, Towards a Phenomenology of Architecture,
Venzer Gerhard, Deliler ve Dahiler, (çev. Gürsel Aytaç) Omnia, İstanbul, 2010
Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996.
Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul
Ülger Emir H., G.Simmel?de sınıfsal farklılığın nesnelleştiği bir alan: Moda felsefesi?,
Felsefe Dünyası, Sayı 59, 2014/1
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12112
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14   
P15   
P16  X  
P17