Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Müzik Teorisi Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ANALİZ III YMT453 Yedinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Müzik analiz metotlarına ilişkin temel bilgileri öğrenirler.
2) Literatürden seçilen örnekleri analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÇeşitli müzik dönemlerine ilişkin bestecilerin eserlerinin armoni, polifoni, ezgi, biçim ve doku bakımından kuramsal ve uygulamalı olarak incelenmesidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1900-1918, Debussy, Pelog, Slendro ve tam ses dizisi, Voiles, Prelüdler I, iki kesit, Pagodes, iki kesit, Örgü; La mer,
2. Hafta Karışımlar; a) Noktürnler, Piyano için parça, b) Prelüdler I, La Cathedral engloute, Prelüdler II, Broulliard, c) Prelüdler II General Lawine,
3. Hafta d) Prelüdler I, Minstrel, e) Prelüdler I, Les sons et les parfüms..., e) Prelüdler I, La fille aux cheveux, f) Prelüdler I, La fille aux cheveux
4. Hafta Debussy de ezgi yapısı ve armonik yapı,
5. Hafta 1914 den günümüze kadar; Skryabin, Pleroma-Prometheus akoru, Op.74, Nr.1 Prelüd iki kesit,
6. Hafta Schönberg, On iki Ton sistemi,
7. Hafta Pierrot Lunaire Çello ve Piyano eserinden kesit,
8. Hafta Ara Sınav,
9. Hafta Webern, akor ve yapı, Op. 21, 1. Senfoni
10. Hafta Webern,
11. Hafta Hindemith, armonik yaklaşım, 1. Piyano Sonatı, Zyklus, Reihe der kleiner Stücke (lied),
12. Hafta Hindmith, Versuchung des heiligen Antonius, Marienleben (son şarkı), Maria Verkündigung,
13. Hafta Messiaen, tema olarak akor, Vingt Regards sur I Enfant-Jesus
14. Hafta III. Yarıyılın kısa tekrarı, sınava hazırlık.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDiether de la Motte, Harmonielehre
Thomas Kraemer, Lehrbuch der Harmonischen Analyse
Kondrad Georgi, Harmonielehre, Übungsbuch
Walter Salmen, Norbert J. Schneider, Der Musikalische Satz
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12224
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8  X  
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14   
P15   
P16   
P17   
P18   
P19   
P20   
P21   
P22   
P23   
P24   
P25   
P26   
P27