DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) çalgıları tarihçeleri ve teknik özellikleriyle öğrenirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öğrenciye çalgıları; çeşitleri, ortak ve kendilerine özgü özellikleriyle öğretebilmektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Öğrencilerle tanışma, çalgılar üzerine genel sohbet | 2. Hafta | Çalgıların sınıflandırılması. Idiophone çalgılar. | 3. Hafta | Membraphone çalgılar. | 4. Hafta | Chordophone çalgı ailesi. | 5. Hafta | Aerophone çalgılar | 6. Hafta | Fiddle ailesi çalgılar, tarihçeleri, teknik özellikleri | 7. Hafta | Klasik müzik orkestralarında kullanılan yaylı çalgılar | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Zither ailesi çalgılar, tarihçeleri, teknik özellikleri | 10. Hafta | Piyano tarihçesi. | 11. Hafta | Lut ailesi çalgılar, tarihçeleri teknik özellikleri | 12. Hafta | bakır nefesli çalgılar | 13. Hafta | tahta nefesli çalgılar | 14. Hafta | electrophone çalgılar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Erdoğna Okyay ders notları, Feridun Çalışır ' Çalgı Eğitimi', |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 12 | 1 | 12 | Danışmanla Toplantı | 1 | 1 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 92 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |