Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Müzik Teorisi Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ARMONİ III YMT246 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Mehmet Emin Göktepe
Öğretim Görevlisi Duysal İmsel
Profesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Verilmiş olan bir bas ya da soprano hattını fonksiyonel armoni kurallarına göre armonize edebilir.
2) Literatürden seçilmiş örneklerin armonik analizini yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITonal sistemin fonksiyonel yapısını kavratmak. Verilen bir bas hattının üzerine fonksiyonel akor bağlanışları ile melodi oluşturabilmek, ya da verilen bir melodi hattının altına fonksiyonel akor bağlanışmarı ile bir bas hattı oluşturabilmek. Bunları koral yazı tekniğinin yanısıra çeşitli tekstürlerde çalıştırmak. Literatürden konuyla ilgili örnekleri analiz edebilme yetisini kazandırmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin anlatılması. İkincil dominant kavramının anlatılması.
2. Hafta İkincil dominant kavramının anlatılması.
3. Hafta İkincil vii akorlarının anlatılması.
4. Hafta İkincil vii akorlarının anlatılması.
5. Hafta İkincil vii akorlarının anlatılması.
6. Hafta ARASINAV
7. Hafta Diyatonik ortak akor kullanarak yapılan modülasyonların anlatılması.
8. Hafta Diyatonik ortak akor kullanarak yapılan modülasyonların anlatılması.
9. Hafta Alterasyon kavramının anlatılması.
10. Hafta Modülasyon ile geçici olarak bir tonu kullanma arasındaki farkın anlatılması.
11. Hafta ARASINAV
12. Hafta Diğer modülasyon tekniklerinin anlatılması (altare akorları ortak akor olarak kullanmak, sekvens modülasyon, ortak ses ile modülasyon, monofonik modülasyon, direkt modülasyon). Final ödevi konusunun anlatılması: 1- Dönem içinde yapılan haftalık ödevlerden 3?ünün birbirinden farklı 3 tekstüre uygulanması. 2- Literatürden seçilmiş, ders sorumlusunun önerdiği parçalardan öğrencinin seçeceği 1 adet parçanın analiz edilmesi.
13. Hafta Diğer modülasyon tekniklerinin anlatılması (altare akorları ortak akor olarak kullanmak, sekvens modülasyon, ortak ses ile modülasyon, monofonik modülasyon, direkt modülasyon). Final ödevleri ile ilgili danışılması.
14. Hafta Diğer modülasyon tekniklerinin anlatılması (altare akorları ortak akor olarak kullanmak, sekvens modülasyon, ortak ses ile modülasyon, monofonik modülasyon, direkt modülasyon). Genel tekrar. Final ödevleri ile ilgili danışılması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTonal Harmony; Stefan Kotska, Dorothy Payne. Techniques and Materials of Tonal Music; Thomas Benjamin, Michael Horvit, Robert Nelson. Armoni; Nurhan Cangal.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler10110
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü126
Toplam İş Yükü / 304,2
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2   
P3   
P4   
P5  X  
P6   
P7   
P8   
P9  X  
P10   
P11   
P12   
P13   
P14   
P15   
P16   
P17  X  
P18   
P19   
P20   
P21   
P22   
P23   
P24   
P25   
P26   
P27  X