DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Mehmet Emin Göktepe Öğretim Görevlisi Duysal İmsel Profesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Verilmiş olan bir bas ya da soprano hattını fonksiyonel armoni kurallarına göre armonize edebilir. 2) Literatürden seçilmiş örneklerin armonik analizini yapabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Tonal sistemin fonksiyonel yapısını kavratmak. Verilen bir bas hattının üzerine fonksiyonel akor bağlanışları ile melodi oluşturabilmek, ya da verilen bir melodi hattının altına fonksiyonel akor bağlanışları ile bir bas hattı oluşturabilmek. Bunları koral yazı tekniğinin yanısıra çeşitli tekstürlerde çalıştırmak. Literatürden konuyla ilgili örnekleri analiz edebilme yetisini kazandırmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin anlatılması.Temel müzik bilgisinin hatırlatılması. | 2. Hafta | Kök halinde I - V bağlanışı. | 3. Hafta | Kök halinde I-IV-V bağlanışı. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. | 4. Hafta | Minör tonlarda kök halinde I-IV-V bağlanışı. | 5. Hafta | Minör ve majör tonlarda I akorunun birinci çevriminin kullanılışı. | 6. Hafta | ARA SINAV | 7. Hafta | Minör ve majör tonlarda V akorunun birinci çevriminin kullanılışı. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. | 8. Hafta | Melodik kurgu için temel prensiplerin kavratılması. | 9. Hafta | Kadans ikinci çevrim akorlarının anlatılması. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. | 10. Hafta | Dominant yedili akoru ve kullanılışı. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. | 11. Hafta | ARA SINAV | 12. Hafta | Akor dışı seslerin koral yazım prensipleri içerisinde uygulanması. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. | 13. Hafta | Dominant yedili akorunun çevrimleri. Bu konuların verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. | 14. Hafta | İkinci çevrim akorları. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tonal Harmony; Stefan Kotska, Dorothy Payne. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 10 | 1 | 10 | Danışmanla Toplantı | 1 | 1 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |