Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çaldığı, söylediği ve dinlediği çeşitli müzik yapıtlarının akorsal kuruluşlarını kavrayarak analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
verilen bir bas hattı üzerine ya da bir soprano hattı altına fonksiyonel armoniyi uygulayabilir, aynı çalışmayı değişik tekstürlere adapte edebilir, literatürden seçilmiş konuyla ilgili örnekleri analiz edebilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Armoni II dersinin, kullanılacak kaynakların ve derse çalışma şeklinin kısaca tanıtılması. Modülasyon kavramına giriş.
2. Hafta
Diyatonik ortak akor kullanarak yapılan modülasyonların anlatılması.
3. Hafta
Alterasyon kavramının anlatılması.
4. Hafta
Modülasyon ile geçici olarak bir tonu kullanma arasındaki farkın anlatılması.
5. Hafta
Diğer modülasyon tekniklerinin anlatılması (altare akorları ortak akor olarak kullanmak, sekvens modülasyon, ortak ses ile modülasyon, monofonik modülasyon, direkt modülasyon).Enarmonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
6. Hafta
Enarmonik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
7. Hafta
ARASINAV
8. Hafta
Kromatik Modülasyon. Şifre armonileme, ezgi ve bas armonileme, armonik duyuş çalışmaları, ezgilerin pratik eşliklenmesi.
9. Hafta
Dominant fonksiyonunun fonksiyon dışı kullanımları. Konunun verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
10. Hafta
9lu, 11li ve 13lü akorların kullanımı. Farklı tekstürel anlayışlar altında uygulamalar yapılması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
11. Hafta
Ortak sesli eksik beşli yedili akorları. Değişik akor bağlanışlarıyla oluşturulan renk değişikleri. Geç romantik dönemde tonal armoninin kullanılışı. Konunun verilen bir şifreli bas, şifresiz bas veya soprano üzerinde uygulanması. Literatürden seçilen örneklerin analiz edilmesi.
12. Hafta
Klasik Dönem analiz çalışmaları (J.Haydn, W.A.Mozart ).
13. Hafta
Klasik DÖnem analiz çalışmalarının sürdürülmesi.
14. Hafta
Romantik Dönem analiz çalışmaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Harmonielehre 1, 2, 3, H. Andreas
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
12
1
12
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30
3,06
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ