Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sanatsal ve müzikal algılama süreçlerinin nasıl işlediğini kavrar. 2) Yaratıcılık sürecindeki nesnelleşme adımlarını öğrenerek sanat eserinin bütünlüğü üzerine bir fikre ulaşır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Estetik ve sanat psikolojisinde var olan kuramlarının genel tarihi ve gelişmeleri yönleri uygulamalı ve kuramsal temelde ele alır. Bu amaçla bu derste ortaya çıkan estetik kuramların müzikal algı üzerine etkisi ve gelişimini anlamak hedeflenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Estetiğe giriş.
2. Hafta
Estetikte temel kavramlar. Duyum-Algı-düşünme-soyutlama-imgesel düşünme
3. Hafta
Estetik analiz, Sanat psikolojisi ve Müzik ilişkisi
4. Hafta
Sanat psikolojisinde yaratıcılık Kuramları: Wertheimer, Gestalt,, Fechner, Worringer
5. Hafta
Yaratıcılık kuramları: Psikanalitik sanat kuramı: Freud-Jung-Lacan
6. Hafta
Kuramlar: Psikanalitik sanat kuramı: mimarlık-müzik görsel sanatlar
7. Hafta
?Deliler ve Dahiler? (G.Venzmer) kitap incelemesi:H.Wolf, J.J.Rousseau, Hölderlin, Schuman.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Modern kuramlar
10. Hafta
Modern kuramlar: ?Art terapi? örnek ve uygulamaları
11. Hafta
Konu incelemesi
12. Hafta
İnceleme: Müzikal ifade ve psikoloji
13. Hafta
İnceleme: Sinema ve film müziğinde etki.
14. Hafta
Genel Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kaynaklar: Estetikle ilgili bütün kitaplar, alanı besleyen bütün filmler, reklamlar, afişler, yapılmış araştırma ve anketler ve bilimsel yayınlar dersin kaynağı olarak önem taşımaktadır. Kaynaklar: Estetikle ilgili bütün kitaplar, alanı besleyen bütün filmler, reklamlar, afişler, yapılmış araştırma ve anketler ve bilimsel yayınlar dersin kaynağı olarak önem taşımaktadır. KAYNAKÇA: Adorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991 Bozkurt N.,Estetik Kuram Ara yay. İstambul 1992 Tunalı İ., Estetik, Remzi kitabevi, İstanbul 10 Baskı 2007 Arnheim Rudolf, New Essays on the Psychology of Art, California Press, USA 1986 Ching, F. D. K.; Architecture: Form-Space and Order, Van Nostrand Reinhold, New York, 1996 Gabbar K. Glen, Psikiyatri ve Sinema (çev.Yusuf Eradam) Okuyan Us Yay. İstanbul 2001 Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996. Freud S., Sanat ve Sanatçılar Üzerine, (çev. Kamuran Şipal) Bozak Yay. 1979 İstanbul Norberg-Schulz, C.; Existence, Space and Architecture, Studio Vista, London, 1971 Norberg-Schulz, C.; Genius Loci, Towards a Phenomenology of Architecture, Venzer Gerhard, Deliler ve Dahiler, (çev. Gürsel Aytaç) Omnia, İstanbul, 2010 Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996. Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul Ülger Emir H., G.Simmel?de sınıfsal farklılığın nesnelleştiği bir alan: Moda felsefesi?, Felsefe Dünyası, Sayı 59, 2014/1
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
12
1
12
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30
3,06
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ